[Javalist] java socket multiple request

Zsombor gzsombor at gmail.com
2016. Jan. 20., Sze, 13:09:44 CET

Nem, a mérleg egyik oldalán ez van:
"lényeg hogy TCP-s kommunikációt szeretnék egy szerverrel -> Most
WebSocket, kicsit később pedig HTTP/2, ha elterjed... minden más csak
önszopatás, kivéve, ha valami nagyon ritka és speciális okból nem megfelelő
a WebSocket..."

A másik oldalán meg az, hogy a WebSocket nem univerzális megoldás, és nem
csak nagyon ritka és speciális esetekben nem megfelelő.
Ahogy azt többször is leírtam, nem minden proxy engedi át, és nem minden
fogja átengedni. S ugyanazt fogják mondani a proxy üzemeltető
rendszergazdák, mint amit 15 éve a HTTP CONNECT metódusára (ami kb hasonló
dologra jó)
 - a tűzfal/proxy nem támogatja
 - a tűzfal/proxy nem támogatja, egy későbbi verziója fogja, de arra meg
nem upgradelhetünk, mivel ...
 - stb ...
 - egyébként is, egy bináris protokolt nem engedünk át a tűzfalon, mert
céges policy ...

Véleményem szerint, ha két különböző gépen levő programnak kell
kommunikálnia egymással, akkor a legritkább esetben szükséges egy új
protokoll, byte szintű leimplementálása, sokkal egyszerűbb, ha választ egy
már létező protokollt, és egy azzal működő kliens és szerver könyvtárat,
ami magas szinten kezeli ezt a kommunikációt. Legyen az SOAP-RPC, vagy
Kafka, vagy Hazelcast, vagy AMQP kliens, stb.
Igen, ezek plusz rétegek lesznek a programban, de ezek a rétegek adnak is
valami funkcionalitást a programhoz, nem csak annyit, hogy a hagyományos
socket réteg felé rak egy másik réteget, ami becsomagolja http- be, és vagy
működik vagy sem.

Üdv