[Javalist] java socket multiple request

Gábor Auth auth.gabor at gmail.com
2016. Jan. 20., Sze, 13:25:20 CET

Hi,

Véleményem szerint, ha két különböző gépen levő programnak kell
> kommunikálnia egymással, akkor a legritkább esetben szükséges egy új
> protokoll, byte szintű leimplementálása, sokkal egyszerűbb, ha választ egy
> már létező protokollt, és egy azzal működő kliens és szerver könyvtárat,
> ami magas szinten kezeli ezt a kommunikációt. Legyen az SOAP-RPC, vagy
> Kafka, vagy Hazelcast, vagy AMQP kliens, stb.

Kettő levéllel ezelőtt panaszkodtál a felesleges rétegek miatt, most meg
behozol az üzleti igény ismerte nélkül újabb rétegeket?

Pláne a WebSocket nem új protokoll, létező és szabványos protokoll, ami
támogatja a bináris full duplex kommunikációt és _tapasztalatom_ szerint
átmegy a legtöbb proxy-n. Ahol nem megy át, ott egyik felsorolt opciód
_sem_ megy át. Azért nem megy át, mert a "HTTP over" protokolljuk szinte
kivétel nélkül WebSocket alapú (lásd MQTT, AMQP, Netty, és a többi).

És itt én abbahagyom ezt a meddő vitát, én megelégedéssel használok több
ezer és növekvő számú vegyes környezetű végponton évek óta WebSocket-et
hiba, probléma, gond és nyűg nélkül.

Bye,
Auth Gábor