[Javalist] Pi4J para

Gádori Zsolt gadori.zs at gmail.com
2016. Júl. 30., Szo, 13:39:15 CEST

Sziasztok!

A helyzet:

Faragok egy programot ami raspberryn fog futni. Most azt hozza a
feladat, hogy a rendelkezésre álló GPIO bitek közül néhányat
használnom kell. Ehhez van a Pi4J könyvtár ami ezt java alól lehetővé
teszi. Eddig ok.

Rendben van, hogy raspi-re feltelepítek mindent, és ha el nem szúrom,
akkor működik. De nem raspi-n fejlesztek.

A kérdés...

...az, hogy a fejlesztő gépre, ami egy laptop, vagy helyzettől
függően egy asztali PC, feltehetem-e a fenti libeket? A félelmem az,
hogy a csoda tudja, hogy a kernel szinten milyen címeket szólít meg
végül a lib, nem fog-e valami turpisságot csinálni a mezei pc-ken?

Kell egyáltalán ezzel a problémával foglalkozni, vagy a p4j fejlesztői
megoldották, és fölösen parázok? (nem csodálkoznék, ha nekik is eszükbe
jutott volna, de nem próba-szerencse alapon akarom megtudni :-)

A para oka:

A http://pi4j.com/install.html lapon a

"Prerequisites/WiringPi Native Library" címszó alatt az alábbi
olvasható:

"Pi4J depends on the WiringPi native library by Gordon Henderson.
No installation is required for Wiring Pi. Wiring Pi is embedded in the
Pi4J native library."

Ez én úgy értelmezem, hogy ha a java lib feltelepül, akkor megy vele a
natív oldal is. A célplatformon ez tök rendben van, de egy pc-s
fejlesztői gépen ahol nincsenek ilyen funkciójú GPIO-k ott mi fog
történni, amikor megszólítom a libet? A .deb-et szétbontottam, ott nem
találtam kernel modult, csak .jar fájlokat.

Tud erről valaki valamiféle tapasztalatot átadni, esetleg olvasnivalót?
Telepítési leírás természetesen van, de erről a kérdésről se a raspi
oldalán, se a pi4j oldalán vagy nincs semmi. (vagy figyelmetlen voltam,
és elmentem mellette)

Köszönöm!
--
Gádori Zsolt <gadori.zs at gmail.com>