[Javalist] spring-boot ?

Szabolcs Póta szabolcs.pota at gmail.com
2017. Jan. 11., Sze, 10:35:57 CET

Hello,

Mi Spring-boot alkalmazásokt futtatunk AWS-en és igen a jar-t használjuk.
Embedded Undertow serverrel indulnak az appok, pillanatok alatt (4-6sec
startup time aminek a nagy része a Cassandra cluster inicializálása).
Elinte a jar-okat natúr futtatuk, amik mint OS service indultak el. Mára
dockerizáltunk mindent, azaz az a Spring-boot appok docker image-ben
utaznak a távoli szerverekre. Mindezt az Amazon ECS infra menedzseli.

Azért hozzá kell tennem, hogy per pillant csak egy féle szolgáltatásunk fut
sok példányban. Az érdekesség akkor jön majd ha többféle szolgáltatásunk
lesz és azoknak egymással kell kommunikálniuk ugyanis extrém alacsony
latency követelményink vannak. Mindenestre én örülök, hogy végre nem kell a
Tomcat-el bajlódni, sem lokálisan, sem integrációs teszteknél, sem prod
környezetben. Egyszerűen elindítom az alkalmazást, mint egy sima Java
program. Debuggolni is sokkal könyebb, valamint a JVM-et is egyszerűbb
tuningolni.

Amúgy abban igazad van, hogy ezen túl semmi más mint egy Springes
alakalmazás. Mi nem használunk MVC-t, mert lassabbnak bizonyult, mint a
Jersey REST. De ami jó Spring boot-ban, hogy szabadon cserélgetheted mind a
REST réteget, mind az alatta lévő szerver implementációt (Tomcat, Jetty,
Undertow támogatott jelenleg).

Üdv,

Szabolcs