[Epitesz] Hangszigetelés

Daxkobler Ákos daxko at pannongsm.hu
2004. Aug. 23., H, 21:32:33 CEST

Auth Gábor írta:

>   Szerintem ami lejön, az egyfajta testhang, vagyis a rádió által keltett
> léghang a padlóhoz jutva ,,berezgeti'' azt, így a plafonunkon újra
> léghang lesz. Ezért gondoltam arra, hogy 10cm-es kőzetgyapotot ragasztok
> a plafonra, és halkabb lesz a duma. Vélemény? :)

Hali!

Ha a ház panel, akkor halott ötlet... A hang nem csak a
plafonon keresztül jön át, hanem az összes panel elemen
(vasbeton -> vas -> jó hang és hővezetés...), így az
oldalfalakon, de még a padlón is :) Gondolj bele, amikor
valaki (emlékeim szerint valaki _állandóan_) fúr. Nem tudod
megmondani, hogy honnan jön...
Tökéletes hangszigetelést soha nem tudsz csinálni, hacsak
nem lebegtetsz egy zárt dobozt a szobában, amit az ominózus
falak felől vákummal veszel körül :D

Esetleg tojástartó tálca mint tapéta? ;)

üdv
Ákos