[Epitesz] Kulso hoszigeteles

Halász Ferenc halaszfm at axelero.hu
2004. Sze. 8., Sze, 22:48:19 CEST

Király Gyula wrote:

> Tetszik nekem is, csak fene tudja, az idö vasfoga mit müvel
> a PUR-habbal. Azt tudom, hogy ha kevés fény is éri , porzik már
> öt év után is.De az tény, hogy rohadt módon ragad újkorában....:}
> De tovább gondolva: nekem volt egy nadrágom, amivel beletérdel-
> tem egy lecsöppent habba, azon még öt év után is f at sza volt a folt...
> Akkor PUR-habja válogatja?

Sajnos, valogatja (vagy valogatta.)  Jopar eve "kifogtam" olyan
purhabot, ami frissibe is porlott.
En voltam, aki a purhabos nikecell-felragasztast muvelte. Akkor
mar valogattam a purhabok kozt, tobbet nem vettem a frissen is
porlosbol. Termeszetesen csikokban, foltokban ragasztottam vele,
kb. 1/10 "kitoltesi tenyezovel". A tablak erintkezo szelet persze
folyamatos purhabbal kentem meg. Mivel kb 2 eve csinaltam, es me'g
az uvegszovethalos , hozzaadottragasztos fedoreteget nem raktam ra,
az a kellemetlen tapasztalatom, hogy _nem_is_a_purhab_, hanem maga
a polisztirolhab felulete fogy evente kb. 1-1.5 mm-t porlas utjan.
Nem is a napsugar a ludas, mert az eszaki oldalon ugyanugy porlik.
A purhab viszont alig, inkabb csak bebarnul. Ket ev alatt a csinalas
utan szintbe vagott feluletekbol a purhab ma'r _kiall_ 1-2 mm-t !
Belul mindket anyag eleg idotallonak tunk, ugy latszik, a fo ellen-
sege a "levegoben van", persze lehet, hogy feny is kell hozza.
Kenytelen leszek eroszakkal is idot szanni a befejezesre, mert az
5cm vastagsagbol mar csak 4.7 cm maradt mostanra. (De me'g ez is
tobbet hoszigetel, mint az alatta levo 40cm vastag tomorteglafal)
A tapasztalatom szerint a fulledtsegi es falnyirkosodasi aggalyok
_nem_megalapozottak_. Az 5cm stirolhabban - szerintem - nagyobb a "ho"-
lepcso", mint a 40cm teglafalban. A teglafal kulso feluleti homer-
seklete kozelebb van a belterehez, mint a kulterihez - atlagosan.
Falpeneszedes csak a nagy paratartalmu furdoszobaban van a sarokban,
de ez a kulso habszigeteles nelkul me'g sokkal erosebb lenne (volt is).
Most nyaron me'g a kanikulaban is szinte faztam a hazban, mert meleg
ellen is eleg hatasos a dolog. (Pedig egy ablakot nyitva is tartok!)
Egyelore ennyit tudok hozzafuzni, a kesobbi tapasztalatokrol is majd
beszamolok.
            Udv: HFeri