[Epitesz] Vezetekeles

Kálmán Miklós MKalman at MOL.hu
2005. Aug. 9., K, 16:30:59 CEST

Koszi a reagalasokat!

> Egyébként kicsit furán nézek erre az egészre, hogy annyi
> minden kap külön
> áramkört, amikor az egész betáp 16A. Az én filózófiám az lenne, hogy
> - mindenképpen legyen külön áramkörön a világítás, hogy
> világosban  lehessen
> matatni bármelyik nem ezen az áramkörön lévő szerkezettel
> (fesz-mentesítés),
> Jó, belátom, ilyesmit, hogy mosógép, néha jobb külön tudni
> leválasztani, de
> csak ezért. Védelmileg, tehát ha baj van, úgyis lever a betáp is.

3*16A a betap. :) Tehat a lepcsohazi szekrenyben is az ora alatt 3 db 16A-s kismegszakitom van. Annyira azert nem szornyu a helyzet :) Ezt kellene a leirt fogyasztok kozott ugyesen elosztogatni. Persze nem akarok en minden egyes aljzatot es lampat kulon biztositekolni, csak rendet akarok csinalni a lakasban ezen a fronton is.
A 2,5mm-es elegge durung.. Vegulis. A gerincvezetektol, amit tervezek a futescsovekkel most korben a kulso falba bevesni, onnan mehetek a konnektorig hogy Imre is irta vekonyabbal. Ugyis ugy gondoltam, hogy minden konnektor ala kerul egy szerelvenydoboz, ott rakotok (forrasztas? bar emlekszem ebbol hitvita lett az elektron anno, inkabb vegyetek ugy meg se kerdeztem..) :) a vekonyabbal, es ezt viszem fel a konnektorig, aminek a dobozaban a regi aluvezeteket visszavagom rovidre, leszigetelem, kesz, elvan az ott nem ker enni.. :) Es a felvitt immaron rez vezetekekre kotom ra az aljzatot. Egyedul a klima vezeteke lesz csak a belteri tervezett helye ala elvive, es ott szigetelten a dobozban veget er, esetleg teszek fel neki egy kulon dugaljat, bar index-es forumban a klimasok nagyon fujnak a nem fix bekotesre. :)

>   <<<<<< Na itt kezdett egyértelművé válni, hogy mit értesz
> 3*2,5 alatt..... Ha csőbe rakod a vezetéket, nem kell kábelt
> használnod, az már pocséklás (és melegedés szempontjából is
> káros). Használj csak egyszerűen egy eres MCu (tömör) vagy
> Mkh (sodrott) vezetéket. Lényegesen olcsóbb (1m 3*2,5 kábel
> kb.110HUF, az eg eres métere 15-25HUF között mozog). Vegyél
> színenként és vastagságonként egy-egy dobozzal (100m/doboz)
> és abból húzd be a kellő mennyiséget...

Igen, irtam is elso levelben, hogy laikuskent allok neki a dolognak, de mar lassan korvonalazodik a dolog. :) Ahol eloszor es utoljara ilyet csinaltam, az meg gyerekkoromban a hobbin volt, ahol mi is ilyen vakolat ala pakolando szurke lapos alu vezetekeket hasznalntunk. Ott is csak a vesest biztak ram.. :)
Viszont akkor meg egy erdekes kerdesem volna, en a multkor a padloban is hasznalt gegecsoben gondolkodtam, hogy olyanban viszem a vezetekeket. Akkor az sem tul jo gondolat? Abba utolag befuzni barmit is, eleg erdekes jateknak tunik.. Plane ha tobb vezetekrol van szo, nem egy db tobberes kanocrol.. Azt a sima egyenes csovet kellene preferalni..?

> Erre találták ki a WAGO vezeték összekötőt. Ez egy rugós,
> szigetelt kapocs, amellyel bátran összekötheted az alut a
> rézzel, a gyártó is specifikálja rá (de csak a tömör rezet
> tudod beledugni).

Koszonom! Ezt megkerdezem majd a boltban, veszek belole, legyen keznel ha csinalom, sajnos ami beep szekrenyt elbontottam, annak a hatso, furdoszoba feloli falaban futott 3-4 ilyen lapos vezetek, es akarhogy is nezem nagyon ketseges a megszuntetett beep szekreny hajdanvolt ajtaja helyere kerult falba bele tudom-e majd vesni, ha igen, akkor is visitva, szuken lesz eleg.. Ott lehet toldanom kell majd.. :(

> A kismegszakító értékeket pedig a fogyasztók alapján válaszd
> ki, figyelve az egyidejűség lehetőségére és mértékére is. A
> kapható értékek B:6;10;16
> C:0,5;1;2;6;10;16. A C-t nagynyomatékkal és nagy árammal
> induló forgógépek esetén ajánlják, neked ilyen valószínűleg nincs.

ok. B-s lesz mindegyik. apam nagy flexen kivul eddig minden gep elindult a lakasban amit probaltam. :)

Udv: Arrow

Ps: Bocs a csatolmanyert..

Udv: Arrow

PS: Bocs a csatolmanyert..

Ezen uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt all, a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak hasznalhatjak fel. Ha On nem az uzenet cimzettje, ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az uzenet kuldojet es torolje az uzenetet,
valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On nem az uzenet cimzettje, abban az esetben tilos az
uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet lemasolnia, elmentenie, az uzenet tartalmat barkivel kozolnie
vagy azzal visszaelnie.

This message and any attachment are confidential and are legally privileged. It is intended solely for the use of
the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended
recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the information contained in
and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient designated above by the sender is
unauthorised and strictly prohibited.