Vá: Re: [Epitesz] kalyha

Erika Touréne Ágoston erika.agoston at hpo.hu
2005. Aug. 22., H, 16:42:57 CEST

Szia Balázs!

Hasonló cipőben jártam tavaly, mint most Te. Én egy 50 nm házat fűtöttem volna a vaskályhával (más kérdés, hogy végül csak nagyon rövid ideig kellett). Én is hasonló megoldáson gondolkodtam, mint Te. Senki nem tudott rá mit mondani, ahol érdeklődtem. Az biztos, hogy lehet olyan vaskályhát kapni, aminél van külső fal a kályhán, a légrés kb. 10 cm-es. Én ezt szerettem volna utánozni téglából (vagy samottból). Végül nem volt rá szükség, de azért fűtöttünk (és idén is fogunk) a vaskályhával. A mienkbe szenet is lehet tenni, ez vált be erre az esetre: szénnel megrakva jó tíz óráig tart valamennyi meleget, és utána nem is kell újból begyújtani, mert van kevés parázs, ami a papírt, gyújtóst újragyújtja. Mások mondták, hogy erre a célra jó a nem hasogatott, jó nagy egybe fadarab is.

Azért ha van itt valaki, aki ért hozzá, és szakember, elmondhatná, hogy lehet-e kivitelezni az ötletet (tégla a kályha körül), és hogyan, milyen feltételekkel, és mi várható ettől.

Erika