[Epitesz] kalyha

Bamer Balazs bamer at db.bme.hu
2005. Aug. 23., K, 09:14:11 CEST

Szervusz HJozsi!

> Nézzük picit sacc számokkal. Tegyük fel némi túlzással, hogy a samott vagy a
> tégla 1 kJ/kgfok fajhővel bír. És azt, hogy a halom hőmérséklete 150 fokról
> hűl le 100 fokra a nap folyamán. A fűtésigény átlagosan kb 3kW, ez 15 óra
> alatt (vegyük úgy, hogy ennyi ideig kell helytállnia a halomnak) kb 160MJ
> energia. Ennyit ad le az m tömegű, c=1kJ/kgfok fajhőjű, 50 fok
> hőmérsékletváltozást elszenvedő téglahalom. Ebből több, mint 3 tonna jön ki.
> Hát nem tudom, ennyit felhalmozni... :-) Persze lehet növelni a

Nem olyan veszes. Ha a tegla surusege 2 g/cm3 masfel kobmeter kell, ami
nem tul sok. Kisteglabol saccra 700 db (-: amugy en hasra kobmetert
mondtam minimumnak, nem tevedtem sokat.

> sokkal jobban kivonni a hőt. A vaskályhánál ez nemegészen így volna, igazán
> nem is tudom, mitől akarnak kb 10 óra alatt felmelegedni a téglahalom. Nincs
> jó hőkontaktusban a kályhával.

Nekem is ez a bajom, es hogy a kalyhat nem lehet tulheviteni. Sot, a CO
erzekelo is eszembe jutott. Mindjart megkerdem az elektro listan, mert
ujonnan keszreszerelve 13k

 							szia: Balazs