[Epitesz] hotechnikai szamitasok

Erdos Zoltan silverst at axelero.hu
2005. Dec. 21., Sze, 22:20:53 CET


Ez tetszet...:-) Koszi!

de ha a betonvasat nezem, azert amper kell bosegesen...:-)
Viszont mivel mar szedtem szet cseh pillanatpakat, vannak sejteseim..
Egy ilyen valoban csak a gyors felfutesre elegendo... azaz pld a 
garazslejaronak tokeletes lehet... ha tudom, mikor megyek es jovok..
Azonban az a bibi vele, hogy a ronda szel telihordja ezt is, meg a 
teraszt is hoval (ha van ho) es ha erre raolvaszotk, egyreszt tobb ideig 
kell rajtatartani, masreszt eleg sok vizet jelent... amit gyorsan nehez 
elvezetni (plane mert a kornyezet is havas)

Tuladonkepp azon gondolkodtam, hogy ha a garazs tetjen nincs 
hoszigeteles, hanem a betonra siman felkerul vmi burkolat, akkor a 
garazs valamelyes futese nem oldja-e meg egybol a terasz ho es 
jegmentesiteset? (nyilvan nem a kulso resze erdekes, inkabb a haz 
feloli, ahonnan raadasul a foldszinti terek is hot adnak le...
A lejaro mas teszta, ott amugy is van vizelvezetes, csak azert kell egy 
fenntarto futes, hogy jegdugo ne zarja el...
Ugyanis ekkor a hirtelen olvasztas arvizet okoz...:-(

Z.

jhidvegi wrote:

> Erdos Zoltan wrote:
> 
> Kiindulásul: 5-6 W/dm2 kb 50 fokos túlhőmérsékletet okoz.
> 
> A gyakorlati megoldások majd jönnek mástól. Valszleg a takarékos megoldás 
> érzékelővel egybeépített valami lesz, mert nagyon változik az a hőmérséklet, 
> amire beállna magától a felület, és csak a kis plusz hőmérséklethez való 
> különbséget kell előállítani, az meg elég drasztikusan fog változni. (Az 
> esetek zömében leginkább a jegesedéskor van haszna a dolognak, a havat 
> nagyobb hidegben el lehet söpörni...)
> 
> Betonban: ha nekem kéne csinálnom, nem akarnék vastag rétegeket 
> átmelegíteni. Azaz: gyémánt tárcsával hornyokat marnék a betonba, és ide 
> fektetném bele a fűtőhuzalokat, tehát elektromos lenne. Ezzel a szükséges 
> időre villámgyorsan lehetne olvasztani. Főleg, ha már kész a beton.
> 
> Ahol tartósabb meleget szeretnél tartani, oda valszleg valami 
> fagyállós-csöves megoldás jöhet szóba, mert ekkor gázalapú energiát 
> használhatsz. Az már részletkérdés, hogy az egész fűtésrendszert fagyállóval 
> töltöd-e meg, vagy csak a kimenő részt, és hőcserélőt használsz, meg plusz 
> szivattyút. (Az automatikának gondoskodnia kell arról, hogy a kintről bejövő 
> marha hideg lé ne fagyassza le a hőcserélő sima víz-oldalát.)
> 
> Pár gondolat az elektromos fűtésnél a betonba kerülő fűtőhuzalról.
> 
> Szerintem simán szilikonnal vagy pvc-vel szigetelt rezet is lehet 
> használni!! Adott osztástávolságnál és a megkívánt föláramló 
> hőáramsűrűségből egyenesen következik, hogy a horony egységnyi hosszában 
> mekkora hőnek kell keletkeznie. Tehát itt nem a huzal anyaga a lényeg, hanem 
> csakis az átmérője, mert az adott W/m-nél a huzal szigetelővel együtt 
> értendő felületi hőáramsűrűsége annál kisebb lehet, minél nagyobb az 
> átmérője. A huzal anyaga csak azt fogja kiadni, hogy mekkora legyen a 
> fesz-áram aránya. A teljesítmény adott lesz.
> 
> Garázsfeljárónál az is járható módi (ezt is számolgattam már párszor), hogy 
> alkalmasan megválasztott betonacél megy hosszában a két keréknyom kellő 
> szélességében (rátartás), a két oldal pedig sorba van kötve. A táppal 
> ellentétes oldalon valami durung laposvashoz hegesztve minden acél kellő 
> varrat-keresztmetszettel szintén. A laposvas egymaga legyen jóval nagyobb 
> keresztmetszetű, mint a párhuzamosan futó acélok össz keresztmetszete. (Ezek 
> különben  lehetnek négyzethálóból kivágott alkalmas csíkok is, de arra is 
> van lehetőség, hogy csaknem teljes szélességében menjen ilyen négyzetháló. 
> Félpályán oda, másik felén vissza). Vagy más módon is el lehet helyezni a 
> vasakat, de arra törekedni kell, hogy a párhuzamos szálak hossza azonos 
> legyen. A négyzethálónál nincs sok variálási lehetőség, mert a keresztbe 
> menő vasaknak ekvipotenciálon kell lenniük, ne folyhasson keresztben is 
> áram.
> 
> Ebben az acélos megoldásban az a jó, hogy ugyan baromi nagy lesz az áram, de 
> olyan kicsi a fesz, hogy annak egyszerűen nincs jelentősége. Mint egy 
> laposelem vagy hasonló. Úgyis kell vmi leválasztás, egy bika traffancs... 
> vagy tőlem rendelsz egy egyenáramú szabályozott áramforrást, ami hőfokra fog 
> szabályozni, és lesz benne áram- meg feszkorlát. :-))))
> 
> Lehet különben nem csak szilikonos huzalt használni, hanem pvc-t is. Ha 
> ésszel van használva (pl forró nyáron nem fogja senki véletlenül 
> bekapcsolni), a pvc is jó olyan 50-60 fokig, ekkor már elég mackósan adja át 
> a hőt a környezetének. Persze a betonacélt, ami be van ágyazva, nem fogja 
> überelni. Cserébe utólag is berakható. Minél vékonyabb a horony, így a huzal 
> is, annál sűrűbben kell. Itt is lehet alacsony feszre törekedni úgy, hogy 
> sok párhuzamos szálat használunk.
> 
> Persze a betáp oldalon olyan kábelekkel kell nyomulni, amik lényegtelen 
> feszeséssel elintézik a dolgot.
> 
> Nemtom, ki hogy van vele, de én nem nagyon haladnám meg a 12V-ot. Tegyük 
> fel, hogy sikerülne két viszonylag közeli pont közé mondjuk 24V-ot rakni, 
> még mindig törpefesz. És hiba van. Valaki elesik, az már magában is elég 
> trauma. És ekkor a két keze közé kap nagy nyomással (mert rajta támaszkodik) 
> 24V-ot, ráadásul váltót mondjuk. Hát nem biztos, hogy felkel, ijedtében 
> történhet vele ezmegaz. A 10-12V-ot kétkézből nem akárki érzi meg. Aki 
> megérzi, az már rettentő érzékeny ember.
> 
> De ez az egész csak magánvélemény.
> 
> Aztán vannak a rendesen földelt csőfűtőtestek, hálózatról tápláltak. 
> Biztosan van alkalmas hosszban is, hát az gatyarámenésileg hátrány, amúgy 
> korrekt lehet. Hiba esetén gáz. A betonacél 5-6-os átmérőben sem valószínű, 
> hogy "meghibásodik".
> 
> Én is kíváncsian várom az ötleteket.
> 
> hjozsi 
> 
> _______________________________________________
> Epitesz levelezőlista
> Epitesz at enaplo.hu
> http://mailman.enaplo.hu/mailman/listinfo/epitesz
> 
> 




További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról