[Epitesz] hotechnikai szamitasok
Erdos Zoltan
silverst at axelero.hu
2005. Dec. 21., Sze, 22:20:53 CET
Ez tetszet...:-) Koszi!
de ha a betonvasat nezem, azert amper kell bosegesen...:-)
Viszont mivel mar szedtem szet cseh pillanatpakat, vannak sejteseim..
Egy ilyen valoban csak a gyors felfutesre elegendo... azaz pld a
garazslejaronak tokeletes lehet... ha tudom, mikor megyek es jovok..
Azonban az a bibi vele, hogy a ronda szel telihordja ezt is, meg a
teraszt is hoval (ha van ho) es ha erre raolvaszotk, egyreszt tobb ideig
kell rajtatartani, masreszt eleg sok vizet jelent... amit gyorsan nehez
elvezetni (plane mert a kornyezet is havas)
Tuladonkepp azon gondolkodtam, hogy ha a garazs tetjen nincs
hoszigeteles, hanem a betonra siman felkerul vmi burkolat, akkor a
garazs valamelyes futese nem oldja-e meg egybol a terasz ho es
jegmentesiteset? (nyilvan nem a kulso resze erdekes, inkabb a haz
feloli, ahonnan raadasul a foldszinti terek is hot adnak le...
A lejaro mas teszta, ott amugy is van vizelvezetes, csak azert kell egy
fenntarto futes, hogy jegdugo ne zarja el...
Ugyanis ekkor a hirtelen olvasztas arvizet okoz...:-(
Z.
jhidvegi wrote:
> Erdos Zoltan wrote:
>
> Kiindulásul: 5-6 W/dm2 kb 50 fokos túlhőmérsékletet okoz.
>
> A gyakorlati megoldások majd jönnek mástól. Valszleg a takarékos megoldás
> érzékelővel egybeépített valami lesz, mert nagyon változik az a hőmérséklet,
> amire beállna magától a felület, és csak a kis plusz hőmérséklethez való
> különbséget kell előállítani, az meg elég drasztikusan fog változni. (Az
> esetek zömében leginkább a jegesedéskor van haszna a dolognak, a havat
> nagyobb hidegben el lehet söpörni...)
>
> Betonban: ha nekem kéne csinálnom, nem akarnék vastag rétegeket
> átmelegíteni. Azaz: gyémánt tárcsával hornyokat marnék a betonba, és ide
> fektetném bele a fűtőhuzalokat, tehát elektromos lenne. Ezzel a szükséges
> időre villámgyorsan lehetne olvasztani. Főleg, ha már kész a beton.
>
> Ahol tartósabb meleget szeretnél tartani, oda valszleg valami
> fagyállós-csöves megoldás jöhet szóba, mert ekkor gázalapú energiát
> használhatsz. Az már részletkérdés, hogy az egész fűtésrendszert fagyállóval
> töltöd-e meg, vagy csak a kimenő részt, és hőcserélőt használsz, meg plusz
> szivattyút. (Az automatikának gondoskodnia kell arról, hogy a kintről bejövő
> marha hideg lé ne fagyassza le a hőcserélő sima víz-oldalát.)
>
> Pár gondolat az elektromos fűtésnél a betonba kerülő fűtőhuzalról.
>
> Szerintem simán szilikonnal vagy pvc-vel szigetelt rezet is lehet
> használni!! Adott osztástávolságnál és a megkívánt föláramló
> hőáramsűrűségből egyenesen következik, hogy a horony egységnyi hosszában
> mekkora hőnek kell keletkeznie. Tehát itt nem a huzal anyaga a lényeg, hanem
> csakis az átmérője, mert az adott W/m-nél a huzal szigetelővel együtt
> értendő felületi hőáramsűrűsége annál kisebb lehet, minél nagyobb az
> átmérője. A huzal anyaga csak azt fogja kiadni, hogy mekkora legyen a
> fesz-áram aránya. A teljesítmény adott lesz.
>
> Garázsfeljárónál az is járható módi (ezt is számolgattam már párszor), hogy
> alkalmasan megválasztott betonacél megy hosszában a két keréknyom kellő
> szélességében (rátartás), a két oldal pedig sorba van kötve. A táppal
> ellentétes oldalon valami durung laposvashoz hegesztve minden acél kellő
> varrat-keresztmetszettel szintén. A laposvas egymaga legyen jóval nagyobb
> keresztmetszetű, mint a párhuzamosan futó acélok össz keresztmetszete. (Ezek
> különben lehetnek négyzethálóból kivágott alkalmas csíkok is, de arra is
> van lehetőség, hogy csaknem teljes szélességében menjen ilyen négyzetháló.
> Félpályán oda, másik felén vissza). Vagy más módon is el lehet helyezni a
> vasakat, de arra törekedni kell, hogy a párhuzamos szálak hossza azonos
> legyen. A négyzethálónál nincs sok variálási lehetőség, mert a keresztbe
> menő vasaknak ekvipotenciálon kell lenniük, ne folyhasson keresztben is
> áram.
>
> Ebben az acélos megoldásban az a jó, hogy ugyan baromi nagy lesz az áram, de
> olyan kicsi a fesz, hogy annak egyszerűen nincs jelentősége. Mint egy
> laposelem vagy hasonló. Úgyis kell vmi leválasztás, egy bika traffancs...
> vagy tőlem rendelsz egy egyenáramú szabályozott áramforrást, ami hőfokra fog
> szabályozni, és lesz benne áram- meg feszkorlát. :-))))
>
> Lehet különben nem csak szilikonos huzalt használni, hanem pvc-t is. Ha
> ésszel van használva (pl forró nyáron nem fogja senki véletlenül
> bekapcsolni), a pvc is jó olyan 50-60 fokig, ekkor már elég mackósan adja át
> a hőt a környezetének. Persze a betonacélt, ami be van ágyazva, nem fogja
> überelni. Cserébe utólag is berakható. Minél vékonyabb a horony, így a huzal
> is, annál sűrűbben kell. Itt is lehet alacsony feszre törekedni úgy, hogy
> sok párhuzamos szálat használunk.
>
> Persze a betáp oldalon olyan kábelekkel kell nyomulni, amik lényegtelen
> feszeséssel elintézik a dolgot.
>
> Nemtom, ki hogy van vele, de én nem nagyon haladnám meg a 12V-ot. Tegyük
> fel, hogy sikerülne két viszonylag közeli pont közé mondjuk 24V-ot rakni,
> még mindig törpefesz. És hiba van. Valaki elesik, az már magában is elég
> trauma. És ekkor a két keze közé kap nagy nyomással (mert rajta támaszkodik)
> 24V-ot, ráadásul váltót mondjuk. Hát nem biztos, hogy felkel, ijedtében
> történhet vele ezmegaz. A 10-12V-ot kétkézből nem akárki érzi meg. Aki
> megérzi, az már rettentő érzékeny ember.
>
> De ez az egész csak magánvélemény.
>
> Aztán vannak a rendesen földelt csőfűtőtestek, hálózatról tápláltak.
> Biztosan van alkalmas hosszban is, hát az gatyarámenésileg hátrány, amúgy
> korrekt lehet. Hiba esetén gáz. A betonacél 5-6-os átmérőben sem valószínű,
> hogy "meghibásodik".
>
> Én is kíváncsian várom az ötleteket.
>
> hjozsi
>
> _______________________________________________
> Epitesz levelezőlista
> Epitesz at enaplo.hu
> http://mailman.enaplo.hu/mailman/listinfo/epitesz
>
>
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról