[Epitesz] hotechnikai szamitasok

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Dec. 21., Sze, 23:00:49 CET

Erdos Zoltan wrote:

> de ha a betonvasat nezem, azert amper kell bosegesen...:-)
Mivelhogy kell a teljesítmény. Végülis mindegy, milyen direkt fűtőtest van.
Ha kell mondjuk 200W/m2, és van egy 10m2-es felületed, akkor 10V-ot
megengedve kell neki 200A. Azért nem olyan vészesen nagy áram ám ez! Inkább
zsebbevágó, de csak, ha tartósan kell.

> Viszont mivel mar szedtem szet cseh pillanatpakat, vannak sejteseim..

Az más tészta!

> Azonban az a bibi vele, hogy a ronda szel telihordja ezt is, meg a
> teraszt is hoval (ha van ho) es ha erre raolvaszotk, egyreszt tobb
> ideig kell rajtatartani, masreszt eleg sok vizet jelent... amit
> gyorsan nehez elvezetni (plane mert a kornyezet is havas)

Azért vízáradatre ne számíts ám! A víznek jó marha nagy az olvadáshője,
80kcal/kg=336kJ/kg. Ha van egy 2kW-os fűtés, az csak kb 3 percenként képes
egy liter vizet produkálni. Az olyan szerény, hogy akár el is tud
szivárogni, ha talajt ér. Egy még mindig jelentéktelen 5 liter/perchez - ha
jól számolom - valami 28kW tisztán erre fordított teljesítmény kell ám! Ha
cirkóval csinálod, az egészet leterheli.

> Tuladonkepp azon gondolkodtam, hogy ha a garazs tetjen nincs
> hoszigeteles, hanem a betonra siman felkerul vmi burkolat, akkor a
> garazs valamelyes futese nem oldja-e meg egybol a terasz ho es
> jegmentesiteset? (nyilvan nem a kulso resze erdekes, inkabb a haz
> feloli, ahonnan raadasul a foldszinti terek is hot adnak le...

Biztos vannak hőmérsékleti viszonyok, amikor megoldja. Ellenben, ha jó hideg
van, a gond máshol lesz. A hőhíd miatt a fal belső részén vagy magában a
falban lesz páralecsapódás, aztán meg penész. Persze ez sok más dologtól is
függ.

Azért elismerem, van jelentősége a falon kimenő hőnek. Pl azt sokszor
tapasztaltam, hogy ha az autóval megállok a ház mellett, akkor a ház felőli
ablakok nem deresednek, a túloldaliak meg igencsak. Mármint bizonyos
hőmérsékletig. (Persze ez kicsit más tészta. A házfal nulla körüli
hőmérsékletű hősugárzó, a túloldal meg akár -30 fok is lehet. (Az égbe
felmérve egy csillagos éjszakán a hőmérő -50...-70 fokokat mutogat. :-)
Egyszer, ha lesz hulladékidőm, kipróbálom, hogy kánikulai nyáron egy erősen
hőszigetelt, nagyobb átmérőjű cső aljára lerakok vmi hőmérőt, és a másik
végén nyitott csövet a csillagos ég felé irányítom. Szerintem van rá esély,
hogy ha nem fúj szellő sem, akár fagy is lehet odalenn, miközben mondjuk +25
fok van. Főleg, ha találnék egy olyan fóliát, ami nem játszik üvegházat, és
ezzel lefedném a cső felső végét.)