[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

Kálmán Miklós MKalman at mol.hu
2005. Nov. 25., P, 16:36:59 CET

> Remélem, nem baj, ha én is írok vmit!

Egyaltalan nem! Minden segito szandeku levelet orommel fogadok, mint ahogyan anno az azota altalam kivitelezett uj elektromos halozat eseteben is. :)
Tenyleg.. De bunko vagyok, azt utolagosan is szeretnem mindenkinek megkoszonni! Igaz a biztositektablat nem en szereltem, azt hivatasos ember, de a tobbit igen, es jo is lett :) Egyedul a biztositekdobozba epitett 1 modulhelyet foglalo csengo az amivel nehezen baratkozom (folyamatban..) borzalmas hangja van.. (Kiderult, hogy az EV rele megse 4 modulhelyet foglal csak harmat, igy kimaradt egy hely, kinalva magat az ajtocsengonek. Es a boltos szerint van aki azert panaszkodik ra, mert nem hallja..)

> Kár, hogy leszavazták, belülről sokkal nehezebb jól
> megcsinálni, viszont
> sokkal energiatakarékosabb lesz, ha eljártok otthonról.
> (Gyorsan hűl, de
> gyorsan is melegszik). Ellenben topon kell lennie a
> hőfokszabályozónak, mert
> alig lesz puffer, és a nagy hőfokingadozást ki kell lőni.

Puffer marad boven, ez csak egy fal, de a leghidegebb, amit tkp. osztol-tavaszig nem is er a nap. A szobatermosztat jelenleg egy Computherm 091-es tipusu masina, adtak gratisz a kazanhoz, de most hogy mar jatszottam vele, nem nagyon tetszik (2 elore beallitott homerseklet kozott kepes kapcsolni, azt is csak egesz orankent..), cserelve lesz, de annak a cserejet elegge hatra soroltam a teendok (fokent a fizetnivalok kozott), jocskan van meg fontosabb. Honeywell CM67-et neztem ki helyette, az mar ontanulos.

> [...]
> nagyon kemény
> polisztirol habok is, pl az ausztrothermnél (nemtom, így írják-e), de
> biztosan van máshol is. Lépésállóak, olyan kemények, modellezők is
> használják. Ezt fel lehetne ragasztani, kínosan vigyázva
> arra, hogy a fal
> ezután már ne lehessen kapcsolatban a szoba levegőjéve. Tehát
> a párazárás
> nagyon fontos. (Különben a hőszigetelő réteg mögötti hideg
> falfelületen
> folyton lecsapódna a pára, mindig lenne utánpótlása... penész stb.)

Pont emiatt erdeklodom, mert az ilyen belso szigeteleseknel a paralecsapodasrol mar olvastam, es tartok is tole.. A fal allapota meg.. 40 eves vakolat, eddigi tapasztalataim alapjan kelleni fog extra rogzites a gipszkartonnak. A kartont meg a vegleges felulet, ill falra dolgok rogzithetosege miatt gondoltam. Elefalazni nem nagyon szeretnek a szigetelesnek, akkor nagyon vastag lesz, es statikust se akarok a projektbe bevonni (jo-jo, pl ytong konnyu, de abbol is a legvekonyabb 5cm-es..)

> [...]
> gondoskodni kéne
> a teljes párazárásról.
>
> Utána meg valami jófajta szellőztető rendszerről, de legalább
> a páratartalom
> szabályozásáról. Ez a baj ezzel a belső hőszigeteléssel. A fal nagy
> párapuffert jelentene, ha kívülről lenne hőszigetelve. De ma
> már vannak
> olyan szellőzésre használható hőcserélők (volt is szó róluk),
> amik a kifelé
> áramló meleg, párás levegővel felfűtik a befelé jövő hideg
> friss levegőt.
> Aztán vmi mással még beállíthatod a páratartalmat.

Szellozteto rendszerem nagyon jo, sajnos tulsagosan is, tekintve a nyilaszarok allapotat.. :)

> A gipszkarton meg ilyesmi nem is biztos, hogy annyira
> szükséges, de persze
> más szempontból jól jöhet. Annak a felrögzítési módjait nem
> ismerem eléggé.

Eddig csak csavarozottat (parnafa, femprofil) lattam, de olvastam ragasztott megoldasrol is.
Kellemes hetveget!

Udv: Arrow

PS: Bocs a csatolmanyert! Ceges mailszerver teszi hozza tolem fuggetlenul.. :(

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ezen uzenet es annak barmely csatolt anyaga bizalmas, jogi vedelem alatt all, a nyilvanos kozlestol vedett.
Az uzenetet kizarolag a cimzett, illetve az altala meghatalmazottak hasznalhatjak fel. Ha On nem az uzenet cimzettje,
ugy kerjuk, hogy telefonon, vagy e-mail-ben ertesitse errol az uzenet kuldojet es torolje az uzenetet,
valamint annak osszes csatolt mellekletet a rendszerebol. Ha On nem az uzenet cimzettje, abban az esetben tilos az
uzenetet vagy annak barmely csatolt mellekletet lemasolnia, elmentenie, az uzenet tartalmat barkivel kozolnie
vagy azzal visszaelnie.

This message and any attachment are confidential and are legally privileged. It is intended solely for the use of
the individual or entity to whom it is addressed and others authorised to receive it. If you are not the intended
recipient, please telephone or email the sender and delete this message and any attachment from your system.
Please note that any dissemination, distribution, copying or use of or reliance upon the information contained in
and transmitted with this e-mail by or to anyone other than the recipient designated above by the sender is
unauthorised and strictly prohibited.