[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Nov. 29., K, 10:03:38 CET

Király,Gyula wrote:

> Mondtam én ettől eltérőt? Nálam így van a nyaralóban. Betonyp ház, a
> fal 2x1 centi betonyp, közte 10 centi kőzetgyapot, kívül 5 cm
> Dryvit. ( Marha voltam, 10 centi is lehetne, alig került volna többe.)

Asszem valóban érdemes már efelé mozdulni, akár utólagos hőszigeteléssel is.
Ahogy elhallgatom a világgazdasággal összefüggő folyamatokról szóló
beszélgetéseket, a szigetelés nem túl soká igencsak meg fogja érni.

> Nyáron , ha a zsalugáterek zárva vannak, fűteni kell..:}}}
> A tetőtérben persze 10 centi Therwoolin van. Ettől még meleg, mert a
> fedés szürke Bramac, a maga 80 C hőfokával...:{{

Itt nem sikerült véletlenül hibát elkövetni? A tető héjszerkezete alatt kéne
lennie pont ezért (is) egy légrésnek. Alul be, fölül ki a levegő.

Amúgy meg ezek a könnyűszerkezetes (hőkapac nélküli), de erősen szigetelt
házak jól elterjedtek pl Kanadában, és bizony állanódan aktívnak kell lennie
a fűtés-hűtés rendszernek, legalábbis célszerű. Ha nekem ilyenem volna,
emellé még légnedvesség szabályozást is bedobnék. Egyrészt a már csontig
lerágott téma az ellenáramú hőcserélős szellőztető, másrészt a vezérelt
párásító (télire), nyáron a klíma elvégzi a feladatot. Méghozzá a jó
hőszigetelés miatt olcsón.