[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2005. Nov. 30., Sze, 10:17:12 CET

Király,Gyula wrote:

> Ezen én is elmélkedtem már, úgyis kell a tetőtérbe fölrakni valamikor,
> megveszem, aztán próbaként előtte kísérletezek vele egy kicsit.
> Alighanem a bordázott fele a Nap felé a jobb megoldás. Corgonért meg
> majd megyek hozzád..:}}}}

Nem kell neki bordázott felének lennie! Az a lemezelt micsoda csak hőleadó
felületet növel, és leginkább dupla radiátoroknál jó. Azt fordítva a nap
felé nagymértékben lerontanád a hőfelvevő képességét. Csak sima, borda
nélkülit kell venni. Mag a radiátor kicsit bordázott, hosszanti domborulatok
vannak rajta, ott áramlik a víz, köztük össze van a két oldal hegesztve
vonalhegesztéssel.

> A szellőzéshez meg két sorban szellőzőcserepek is vannak, de a déli
> napot pont telibe kapja.

Hát így érthető. Két megoldás van:
Egyik: megömni az egész felületet ilyen napkollektorral. :-)
A másik: a tető gerincére permetezőcsövet rakni, ami a napos órákban
időnként lepermetezi a forró tetőt, de csak annyira, hogy mindig
elpárologjon, lefolynia nem kell. Hátránya: idővel szép fehér lesz a tető
permetezett része. :-) Ami előny, mert vissza fogja verni a fény egy olyan
hányadát, amit előtte nem vert vissza.

Ja, tényleg! Ha egy napfényálló valamit sikerülne kifeszíteni a tetősíkkal
párhuzamosan, de tőle mondjuk fél méterre, az hatalmasat csökkentene a tető
felmelegedésén. Persze lehet, hogy nem olcsó játék lenne. Eddig ilyet sehol
nem láttam. :) Viszont sátorozásnál alkalmazott módi.