[Epitesz] konvektor hokapacitas noveles -> hotarolas

Király,Gyula kingkey at axelero.hu
2005. Nov. 30., Sze, 20:01:40 CET

Üdv!

>Nem kell neki bordázott felének lennie! Az a lemezelt micsoda csak hőleadó
felületet növel, és leginkább dupla radiátoroknál jó. Azt fordítva a nap
felé nagymértékben lerontanád a hőfelvevő képességét<

Ebben a két mondatban vedd észre az ellentmondást..:}}}
Ha jó hőleadó, akkor ugyanúgy jó hőfelvevő is, nemde?...}}

>A másik: a tető gerincére permetezőcsövet rakni, ami a napos órákban
időnként lepermetezi a forró tetőt, de csak annyira, hogy mindig
elpárologjon, lefolynia nem kell. Hátránya: idővel szép fehér lesz a tető
permetezett része. :-) Ami előny, mert vissza fogja verni a fény egy olyan
hányadát, amit előtte nem vert vissza.<

Kösz, majd megmutatom az asszonynak, mit írtál. Amikor apósomnál az udvaron
szétfröcsköltem 100 fokos nyárban egy csomó vizet, simán hülyének néztek,
pedig a Macskássy-képlet a szabadban is működik..:}}
A teraszon szoktam végigönteni egy vödör vizet, és láss csodát, elviselhető
lett a pálya. Sajna, a tető öntözése nem biztos, hogy jó, bár van egy 30
m3-es ciszternám, ami a tetőről jött vizet gyűjti, elvileg tehát nem térne
el az esőtől, nade..:}}

>Ja, tényleg! Ha egy napfényálló valamit sikerülne kifeszíteni a tetősíkkal
párhuzamosan, de tőle mondjuk fél méterre, az hatalmasat csökkentene a tető
felmelegedésén. <

Na tessék. Te távolbalátó vagy? A délnyugati oromfal elé spekulálok egy
olyanon, hogy ( mivel ugye háromszög alakú), alul levő tengelyre
feltekercselni egy háromszög alakú fényvisszaverőt, amit elég középen
fölhúzni, és ha nem is fél méterre, de még a konty alatt, védetten, 10
centire a faltól működne.
Ha nem süt annyira a nap, akkor nem műxik a cucc, mondjuk. Illetve télen
éjszaka is fel, mert az is javít.
Hehe, tudok én is álmodozni..:}}

Gyula