[Epitesz-barkacs] Elektromos garazskapu

Steve Varadi svaradi at freemail.hu
2006. Dec. 1., P, 00:57:33 CET

Idézet Kollár Csaba csütörtök 30 november 2006 15:01 keltezésű leveléből:
> Van ezzel valakinek tapasztalata? Egyaltalan miben kulombozik a
> ket nyito elektronika/mechanika? Sajnos soha nem neztem meg
> kozelrol ilyet.

Megmondom öszintén, hogy az adott tipust nem ismerem, amiről irtál. Viszont én
sajátmagam cseréltem le a billenő garázsajtómat szekcionálisra, úgy, hogy a
távvezérlős motor szerkezetét NEM cseréltem le. Ez már 5 éve volt ugyan.
Na a lényeg, hogy ha JÓL van beállitva a garázsajtód rugója akkor ugyanakkora
ellenálása van a szekciós ajtónak is mint a billenőnek. Mindkét tipusnál
lehet a rugófeszitést állitani.
Először természetesen kézzel ellenőrizd, hogy mennyire "könnyen" nyitható.
Egyedül az ajtó felső részénél a csatlakozó vasalás felerősitése -alakja-
tért el egy kicsit, de azt adtak a szekcionális ajtóhoz. Szóval nem emlékszem
semmi különösebb gondra a szerelésnél. Persze a gyári előirásokat be kell
tartani.

Azóta persze kikopott a műa fogaskerék (14 év után) és olcsóbb volt az egész
motoros részt kicserélni. Most csavarorsos megoldással viszi a kocsit, ami a
fel-le húzást intézi. Azelőtt láncos megoldás volt. Láttam már fogazott
gumiszalagos megoldást is. Ezek MIND megfelelnek, csak a motor teljesitménye
és az ellenrugó megfelelő beállitása a lényeg.
Ja, nálam egy 1/2 LE motor mozgat egy duplaméretű -kétkocsis- garázsajtót.
--
Üdv:
Pista