[Epitesz-barkacs] napkollektor - hűtés

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2006. Dec. 20., Sze, 10:00:09 CET

Ugyanezt csináltam végig, csak KPE csővel. Szerintem jobb, mint a PVC, mert
rugalmasabb, és ellenállóbb. Könnyű vele dolgozni, gyári idomok vannak
hozzá, amit csak összetekersz és rátömít a csőre.

A cserepek alatt muszáj légrést hagyni, ha nem akarsz hőgutát kapni. A
légréssel, cseréplécekkel, csővel együtt meg már igen vastag lesz. A
tetőszerkezetnek el kell bírnia a plusz terhelést, ami azonos
teljesítményhez jóval több lesz, mint egy vákumcsöves kollektornál.
Ha meg valami gáz lesz, megsérül a cső, vagy csak meggondolod magad, hogy
még valamit változtatnál, lehet lebontani a fél tetőt, azért az nem kis
meló.

Gábor