[Epitesz-barkacs] OSB teherbírása?

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2007. Ápr. 19., Cs, 10:38:29 CEST

Van még pár különbség: Ha kétszer olyan vastagat veszel, kétszer annyit kell
cipelni, lehet hogy nem mindegy. A lécekkel megerősített rendszer
rugalmasabb lesz, jobban bírja az impulzus terheléseket. Fordíthatod a lécet
úgy, hogy az éle legyen az osb felé, így még erősebb, mintha a lapjával
lenne.

Nekem a konyhába munkalapnak kellett tizen centi vastagság, hogy az élét
szépen le tudjam csempézni, és a lapjára ha valami nehezet teszünk, ne
hajoljon meg a hordozó a csempék alatt. De nem esett volna jól egy 5m
hosszú, jó vastag lapot felhozni a negyedikre. Így (igaz, MDF lapot)
szétvágattam akkora téglalapokra, amiből ki lehet rakni a munkalapot, és
ugyanebből vágattam 10 centi széles és jó hosszú csíkokat. A csíkokat
egymáshoz csavaroztam, ebből lett egy baromi erős, többrétegű MDF gerendám,
ezeket a gerendákat az élére fordítva csavaroztam a konyhaszekrényhez, és
erre a téglalapokat, amik a munkalapot kiadják. Az eredmény bombabiztos,
vízálló és olcsó megoldás :)

A gerendák közé pedig be lehetett süllyeszteni a mosogatót, tűzhelylapot, de
ez már Téged nem annyira érdekel.

Gábor