[Epitesz-barkacs] hangszigeteles tetoterben

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Ápr. 24., K, 18:10:36 CEST

Pataki István wrote:

> A szomszed egyuttmukodo csak lehetoleg nem akar erre nagyon kolteni
> :-(. Én azt javasoltam, hogy meg egy vekony, konnyu falat epitsen az o
> oldalarol, s a ketto koze konnyu therwolin szigeteles tegyen. En meg
> arra gondoltam, hogy az en oldalamrol vmi tojastarto fele hangelnyelo
> reteget tennek.

Inkább valami nehezebbet tegyen a szomszéd, ha nem túl drága.

A hangszigetelés akkor hatékony, ha kb úgy néz ki, hogy
hangelnyelő-tömeg-hangelnyelő-....

Lehet tömeggel is kezdeni. Akkor kell hangelnyelővel kezdeni, ha
süketszoba felé akarunk közelíteni.

Ez a baj az összes tetőtér-beépítéssel is. Ezért láttam már olyan
tetőszerkezetet, aminél normál E gerendás födémből volt a tetőszerkezet,
utána persze a megfelelő héjazat. Na azon nem jön át a repülőgépzaj,
kutyaugatás. Padlástérben ezért pl az a nyerő, ha valami jó nehéz a
héjazat, pl betoncserép, közte a kőzetgyapot, belül meg mondjuk betonip
(ha így kell írni), abból is valami vastagabb van. Főleg, ha a
betoncserépnél valahogy sikerülne megoldani, hogy légmentesen záródjanak
egymáshoz. :-) (Mert az a fránya hang a réseken is átjut. Ezért olyan
jók azok az ablakok hanggátlásilag, amik több rétegűek, és két gumival
zárnak párhuzamosan. Itt is az számít, hogy hány üvegréteg van, és azok
milyen vastagok.)