[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 10., K, 12:15:25 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Az sem volt üzemszerű állapot, amikor tűz keletkezett a
> pincémben. A hő hatására meglágyult a plafon alatt 20 cm-rel
> vezetett pvc cső (szürke, hideg vízre való), és keletkezett rajta
> egy 3-4 mm átmérőjű luk. Érdekes módon alulról kapta a meleget,
> de felül lukadt ki. Ezen a lukon egy kemény kis vízsugár jött ki,
> ami a plafonnak ütközve szétterült és sprinklerként oltotta maga
> alatt a tüzet :-()

:-))) Nem semmi. És legalább eloltotta? :)

A forróvíznél azért írtam le a kételyeimet, mert már jártam így bojler
kapcsolóhiba miatt. És egyenesen félelmetes, ahogy a csapból tud jönni a
hálózati víz nyomású gőz, néha kis vizet is magával hozva, köpködve,
fröcsögve, de alapvetően veszettül fújva. Jóval nagyobb a térfogatáram,
és ha valaki a gőzsugár útjába esik, az súlyos égési sérüléseket szedhet
össze.

Ez az eset után gondoltam, hogy műanyag melegvízcső nem jöhet nálam
szóba. Itt hálistennek rézből csináltam, illetve magának a bojlernek a
bekötése azzal a fémszövött flexi csődarabbal lett anno megoldva.