[Epitesz-barkacs] vízbekötés műanyag csővel

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Júl. 10., K, 12:21:39 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Sokmindent meg lehet csinálni, de minek.
> Sokkal olcsóbb a ragasztható idom, mint a menetes, fém fitting.

Ez igaz. Akkoriban azért kellett menetet vágni a csőre, mert voltak fém
szerelvények, amikhez így csatlakoztattam. Amúgy nagyon könnyű a pvc
csőre menetet vágni. :)

Ma már persze minden más. Régen nem úgy volt, hogy odamentem és
válogattam az idomok között, másrészt régen az árak is mások voltak,
ezek relatíve marha drágák voltak, inkább dolgoztam egy kicsit.

De van egy másik szempontom is:
Én mitagadás, nem csinálnék olyat, hogy mechanikai hatásnak kitett
szerelvény (falból kiálló csap vagy bármi ilyesmi) egy műanyag csőre
legyen bízva. Lehet, hogy a fitting erős, meg hogy jól be lehet
állítani, hogy szépen álljon stb, de ha véletlen valaki egyensúlyát
veszti, és rátámaszkodik erősen egy ilyen csapra, és letöri, emiatt dől
a hidegvíz is, meg a forróvíz is, az nagy gáz.

Tehát a mechanikai hatásnak is kitehető elemek csövezésének az utolsó
szakasza nálam mindenképpen valami fém kell legyen, vagy valami más úton
meg kell lennie oldva a vízcső tehermentesítése.

Faházban pl csináltam olyat, hogy a falra csavarozható talpat
hegesztettem vas elemekre, ezekhez már jöhetett a műanyag- illetve a
vékony rézcső.