[Epitesz-barkacs] vízszigetelés még mindig

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Júl. 21., Szo, 12:17:01 CEST

Sziasztok!

On 21 Jul 2007 at 11:26, Acs Gabor wrote:
> Azért a betonozástól szeretném megkímélni magam.
Barkácsáruházi zsákos betonból könnyű megkeverni, egy lapáttal,
műanyag ládában, esetleg talicskában.
Persze macera hazavinni, felcipelni a 40 kg-os zsákokat. Ilyen
időben zsaluzni is élmény a napon.
Ha lehet én is inkább szerelt elejét csinálnék.
Például vennék legvastagabb (5 cm?) Heraklith (nem heratekta)
lapokat, beszabnám a megfelelő magasságra. Két rétegben, kötésbe
rakva összecsavaroznám belőle azt a hosszúságú "pallót, ami kell
ott. Ha nagyon jót akarok, a rétegek közé kenek egy adag
fagyálló, flex ragaszót, hogy a lapok jobban együtt dolgozzanak.
Szerintem ezt a két végén a falhoz rögzítve megáll elejeként. A
homlokfelülete akár vakolható vagy burkolható is.
Ha nagyon-nagyon hosszú, akkor lehet a két lap közé az élébe
melegen hengerelt acél T profilt beereszteni, de érzésem szerint
felesleges.

> Másik kérdés: az aljzatkiegyenlítő az mennyire beton? Szóval a most sík
> betonfelületemen aljzatkiegyenlítőből tudok lejtőt csinálni (nem folyik
> szét?), és mi lehet a minimális rétegvastagság, tehát a lejtő csúcsa
> mennyire lehet vékony? Mennyi idő után teríthetném rá a párazáró réteget?
Az aljzatkiegyenlítő azért van, hogy follyon, nem azért, hogy
lejtésadó réteg legyen. Normálisan épp az a feladata, hogy kicsit
eligazgatva magától vízszintes, tükörsíma felületet adjon.
Lejtésadó rétegként inkább egy zsákos esztrichbetont vennék. Az
olya 0-6 mm szemcsenagyságú, szépen lesimítható a felülete, és ha
nem keverted túl folyósra, simán lejtésbe húzható a teteje.
Érdemes elolvasni a zsákot, mert különféle ajánlott min-max
rétegvastagságok vannak, a szemcseszerkezet függvényében.
A párazárást akkor teheted rá, ha már kiszáradt. Ha lefele
abszolut nem tud a pára diffundálni, akkor illene 2 %
nedvességtartalom köré szárítani, ami még most is sok hét.
Többnyire egy hét alatt kiszárad annyira, hogy a maradék
nedvességtartalom az alsó födémen keresztül is távozhat,
károkozás nélkül.
> Ez a kérdés akkor érdekes, ha fordított rétegrendet csinálok, mert akkor
> hiába ékesíttetem a polisztirol lemezt Famulussal.
Szerintem nincs az hiába. Tedd alulra a hőszigetelést, éklemezt,
rá a geotextilt, hogy csúszhasson hő- és egyéb mozgások esetén.
Rá a sicofol fólia, arra a drainlemezt csucsaival lefelé, majd a
további rétegek (pl. kavics szórás, száraz/nedves esztrich,
burkolat).

> A Sicofolnál adott nekem a ember a PVC mellé még egy másik, erősebb PVC-t
> is, amit rá kellene terítenem a Sicofolra, hogy megvédje azt a kavicsoktól.
> Az nem világos nekem ezeknél a rétegződéseknél, hogy ha bármi laposat
> ráfektetek a PVC-re (polisztirol hőszigetelőt, vagy ezt a kemény PVC
> lemezt), ha a kettő közé beszivárog a víz, azzal mi lesz? Ott fog
> megposhadni? Mert nem hiszem, hogy porszárazra ki tudna száradni.
Én nem tenném bele, ha amúgy is drainlemez jön rá. Esetleg egy
geotextil réteg, megint csak csúsztatónak, nehogy  mozgás
kidörzsölje a szigetelő lemezt.

üdv

szepygab