[Epitesz-barkacs] minimal hutes

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 10., V, 21:46:25 CEST

On 10 Jun 2007 at 21:23, jhidvegi wrote:
> Ha baromi jól hőszigetelsz, és ellenáramú hőcserélős szellőzést
> csinálsz, akkor kevésből meg lehet úszni,
Igyekszem jol hoszigetelni (30 cm ytong + 10 cm dryvit).
Megprobalok hoszuros uvegezest tetetni az ablakokba.
A teli hovesztesege kulonben kisebb lenne, mint a nyari
hoterhelese :-(

> Miért is? Nem biztos, hogy huzatossá kell tenni a lakást! :-)
Nem kenyerem a szamolas, de ugy erzem a tomegaram keves erdemi
homennyiseg szallitasahoz.

> De azt határozottan állítom, hogy arra alkalmatlan egy ilyen, sőt, egy
> nagyobb teljesítményű is, hogy a bejövő levegőt hűtse kellő szintre. És
> jó nagy veszteség is, ha a hűvösebb, szárazabb levegő a másik csatornán
> kimegy.
A szellozorendszer alapbol ellenaramu hocserelon at mukodik majd,
tehat a veszteseg csak kb. 10-15 %.

> Viszont, ha sikerülne ilyen klíma egységet (akár lerobbantat) szerezni,
> lehet belőle ellenáramú hőcserélőt fabrikálni. Úgy néznek ki valahogy,
> hogy pl vízzel volna feltöltve, a kimenő hűvösebb levegő az egyik
> hőcserélőben lehűti a vizet, ami a másikban lehűti a bejövő levegőt.
> Télen fordítva működik, és kicsit javul a hatásfok, mert a kimenő,
> nedves, meleg levegő elveszti a nedvességének egy részét, ezzel tovább
> melegíti a kimenőoldalon a vizet, és több hő jut az előfűtésre.
Kapni ilyen hoszivattyuval kombinalt szellozogepet, de a
haromszorosaert adjak, mint a sima ellenaramut. Raadasul egy
gyengebb hatasfoku, keresztaramu hocserelo van benne, azt
turbozzak fol a hoszivattyuval. Nem tunik jo beszerzesnek.
Annak ellenere, hogy nagyon el akarjak adni, nem merik azt
mondani, hogy erdemleges hutesre alkalmas. Ezert is gyanus
utanaszamolas nelkul a kis tomegarammal valo hutes.

> De az egészet úgy kell megcsinálni, hogy elég szerény legyen az a
> szellőzés, nem kell huzatot csinálnia.
Itt az ellentet. Szellozeshez eleg a 0,5/ora legcsere, azzal
viszont huteni nem lehet.
Mondjuk hosegen napokon el lehet viselni valamivel nagyobb
huzatot, ilyenkor mehetne a szellozogep teljes gazzal.

> Nulla belebarkácsolásnál is lemehet egész alacsonyra, akár 10 fok alá
> is. Attól függ, mennyire van lefojtva a légáram. A hőcserélőnél van egy
> korlát, nem jó, ha nulla alá megy a hőfoka, mert akkor elkezd deresedni.
> A saját hőfokérzékelője a hőcserélő bemeneti oldalán van. Az általában
> 18 fokig engedi a beszívott levegőt (tehát a helyiség hőmérsékletét)
> lehülni. Aztán, hogy van-e benne valami belső, védelmi hőérzékelő, ami
> korlátozná a hőcserélő hőfokát lefelé, azt nem tudom. Azt igen, hogy én
> már a deresedésig is lefojtottam a légáramot.
Ez jo, akkor lehet vele kezdeni valamit.

> Szóval nekem az tetszene, ha egész kis szellőzési légáram van ellenáramú
> hőcserélővel, és egy olyan klíma meg szárít, ami nem feltétlenül ebben a
> rendszerben dolgozik. Valszleg az lenne a jó, ha lényeges helyiségenként
> volna külön-külön beltéri, amit igény szerint állítgat az, akinek ott
> kell tartózkodnia.
Szeretnem elkerulni a belteriket (meg a kulteriket). Nem jok
szobadisznek :-)

udv

szepygab