[Epitesz-barkacs] minimal hutes

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Jún. 11., H, 12:57:50 CEST

charles hoss wrote:

> van egy lepcso amit az jelent hogy melegbol hidegbe mesz - ez egy ,
> hozzajon meg az hogy a hoszabalyzasod miatt izzadtal , ami egy
> folyamat , tehat az atazott ruha azutan is hut jopar percig amig
> kiszarad hogy mar hideg teruletre mentel - ha ez a terulet sokkal
> szarazabb , akkor felgyorsul a parolgas es ezzel egy komoly tullovest
> erhetsz el sajat hohaztartasodban - ami ha peched van rasegithet egy
> csunya megfazasra . ha valaki vekony testalkatu , nincs rajta zsir ,
> akkor hajlamos lesz ilyen helyeken megbetegedni - a szeme szarad ,
> megfazik , fajnak izuletei stb

Az utóbbi esetet csípném, kisebb hűtéssel is bőven beérném, vagy
egyáltalán nem kéne.

A megfázással kapcsolatban: nem lehet, hogy ahhoz kell valami fertőzés
is? Télen nálam pl az a default sajátos okokból, hogy fürdés után át
kell mennem az udvaron, és mindegy, milyen hideg van. Mindig gatyában
teszem meg, max egy trikót veszek még fel. Igaz, hogy kb 20-30
másodpercről van szó, de láthatóan párolgok. (Ez sajnos nem vezet
részbeni elpárolgáshoz, tehát fogyáshoz. :-) ) Ettől még sohasem fáztam
meg. Lehet, hogy tévedek, de sejtésem szerint a megfázáshoz valami
fertőzést kell összevakarni. Elgémberedésig, elkékülésig, sőt,
alkatrészek lefagyásáig lehet fázni anélkül, hogy az ember "megfázzon".
Nem így van?