[Epitesz-barkacs] minimal hutes - harmatponti tablazat

Zsiráf zsiraf at mylinux.hu
2007. Jún. 11., H, 14:30:28 CEST

2007. június 11. keltezéssel jhidvegi alábbiakat küldte drótpostán:
Hali!

> Ugyanez kint: 26/19 fok, kb 65%.
>
> Ha bent csak simán hűtenék, pl falhűtéssel, szintén 20 fokra, akkor 95%
> körül lenne a páratartlom, ami már elég szarul viselhető.
Azt hiszem te ott vagy tévedésben, hogy a levegő hőmérsékletét akarod 20 fokra
hűteni. Ehhez viszont kb. 13-14 fokos vizet kellene keringetned. Ebben az
esetben valóban párakicsapódást érnél el.
Én azt írtam, hogy a falfűtés csöveiben 20 fokos vizet keringetve kellemes
közérzetet biztosító hőmérsékletet lehet elérni. 20 fokos egyébként akkor
lesz a víz, amikor kilép a szivattyúból. Minél távolabb kerül a rendszerben,
annál jobban melegszik majd fel, persze legfeljebb csak 1-2 fokkal. Mivel a
csövek körmetszetűek, a "hőt" sem egy irányba adják le, felvesz belőle a
tégla is és a vakolat. A vakolat egyébként minimum 1,5cm kell legyen falfűtés
esetén.

jókat:
--
 .~.