[Epitesz-barkacs] Mit tegyek utólagosan a téglák közé ?

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2007. Jún. 20., Sze, 08:59:12 CEST

Sziasztok!

On 19 Jun 2007 at 22:01, Lantos Gabor wrote:
> Egy házfelújítás miatt sok bajom gyult hirtelen össze.
> Ismét megismerhettem az építoipar becsületességét, de ez most nem ide
> tartozik.
Aki belefog valamilyen építésbe, megtapasztalhatja :-((

> Az elso kérdésem, hogy utólagosan mit kell a téglák közé tenni, hogy a lukak
> eltunjenek ?
Leginkabb el szoktak vakolni kivul-belul. Ez persze nem tolti ki
a hezagokat, de az igy letrejovo hohid egy B30-as falon nem ront
sokat. Ezen ugyis csak a kulso hoszigeteles fog segiteni.

> A második kérdés még szebb, sajnos kérésem ellenére a felso szint
> (betonkoszorú és 2 sor B30-as tégla sajnos úgy lett szintbe kihozva, hogy
> megegyezik az alsó, de már vakolt szélességgel.
> Ilyenkor mit lehet tenni ?
Csapd be híg alapozó vakolattal, kicsit vastagabban, mint ha
gúzolnál, és az összetépett cementeszsákból gyűrt golyóval
dörzsöld el. Ezzel nagyjából lezárod a fugákat de csak vékony
réteg kerül a téglákra. Erre azután ragaszthatod a hőszigetelést.

> Sajnos a dryvit-os vagy egyéb hoszigetelésre idén nincs mód, mert erre a
> házra csak az anyag több lenne, mint 1 millió Ft. (kb. 90 m2 alapterületu
> ház)
Nem maradt egy 2-es szorzó a számológépedben?
Ennek a háznak a szigetelendő homlokzati felülete 120-150 m2
lehet. Középáron kb. 3000 eFt/m2 anyagköltséggel számolva ez csak
a fele. Persze a másik fele rámegy a munkadíjra.

üdv

szepygab