[Epitesz-barkacs] aluminium vágás

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Jún. 29., P, 18:20:31 CEST

vajk fekete wrote:
> az ilyen nagy kocka alu vagasanal korfureszen az a fo problema, hogy
> nem tudod biztositani a kelloen egyenletes elotolast!

Szerintem nem ez a fő probléma. Azért kellő gyakorlattal éppenséggel
lehetne azt még kézből is, hiszen a fűrésznek valamelyest ellenáll a
darab, tehát, ha egyenletes erővel nyomom kb, akkor egyenletesen is
halad. Mégse lesz szép a felület.
Én tartom a véleményemet, hogy némi kenés mellett az a két feltétel,
hogy pontosan legyen minden megvezetve és rögzítve, meg hogy erre
alkalmas és pengeéles legyen a szerszám, ez a fontos.

Aztán lehet, hogy van még pár rejtett feltétel. Pl hogy nem mindegy,
hogy a körfűrészlapot mihez csinálták. Itt mindig vannak rezgések,
vibrációk, és a fűrészlapon néha vannak érdekes bemetszések, bevágások.
A gyártó tehát nem lenne baj, ha kifejezetten aluhoz készítené a
körfűrészlapot. Valszleg máshogy van a vídia is köszörülve. Házilag elég
nehéz ügy ezeket olyanná varázsolni.