[Epitesz-barkacs] aluminium vágás

jhidvegi jhidvegi at startadsl.hu
2007. Jún. 29., P, 19:21:41 CEST

vajk fekete wrote:
> persze speci koszorules kell hozza, de azt irta zsolt, hogy ra volt
> irva hogy direkt aluhoz valo. negativ elszog kell neki.

Ezt a negatív élszöget nem nagyon tudom értelmezni. Szóval az a lényeg,
hogy ezek muszáj, hogy harapjanak. Az enyém képes oldalirányban is
forgácsolni, tehát vigyázni kell a megvezetéssel, mert ha elmozdul,
akkor beleharap minden további nélkül.

> amikor en ilyet vagtam, ha annyira toltam, hogy mar a furesz tolta
> vissza, akkor regen rossz volt. de lehet hogy azert, mert keves volt
> a kraft benne.

Ez látod lehet. Itt már kW-okban kell a teljesítményt mérni. Ez a kézi
körfűrész valami 1,7kW-os, azok viszont, amik darabológép alakúak,
valahol 4kW körül kezdődnek a témában.

> a kezi korfuresz azert nemkicsit mas. ott pl a lemezre jol ra tudtad
> nyomni a gepet. nehez olyan jol leszoritani egy asztali furesz
> asztalara egy alu hutobordat, mikozben hosszaban vagod.

Én fordítva csináltam. A gépre szereltem valami szerkezetet, hogy azt
tudjam hanyattfekve az asztalra rögzíteni, szóval hogy úgy működjön,
mint egy rendes körfűrészgép. Valami fadarabbal kitámasztottam a
kapcsolóját (mert ugye csak úgy működik, ha szorítják kézzel eredeti
kiépítésben), a munkafelületet is kiegészítettem, ütköző, meg ami kell,
aztán go, nyomtam rá a hűtőtönköt hosszában, közel 1m-es darabokban. De
akármit csináltam, a felület ronda lett. Ezért kellett vennem egy
jófajta ráspolyt, ami viszi az alut, mint a fene, és időben 10-20-szor
annyit matattam a vágási felülettel, mint amit a gép.

Most meg a szalagfűrész után (amióta a jófajta fűrész-szalag van benne)
éppenhogy csak megsimogatom, hogy mégis picit finomabb legyen a felület,
de úgy jó nekem, ahogy a gépből kijön. A keresztben vágó gépről nem is
beszélve, ami be van lőve, hogy jó legyen a merőlegesség, és ha nem
nyomom neki, mint süket az ólajtót (tehát emelem kicsit a gépet, nem
hagyom, hogy ránehezedjen, főleg, amikor a bordákat vágja), akkor
egészen szép a felület. Szinte csak sorjázni szoktam, meg van egy
drótkefés felület-továbbfinomítási módszerem.

> utolso kerdesem: hany foga volt annak a tarcsanak? mert az igazi
> femhez valoak mind igen sok foguak. (40 felett a 250-es)

Erre én is kíváncsi vagyok. Ebben, ami nekem van, szintén elég sűrűn
vannak a fogak. Régen volt ritkább, az fára volt való, de vágtam vele
betonipot is, jó sokat. Na az kivitte az élét idővel, meg amikor itt-ott
követ, falat, vasat talált, akkor repült is belőle. Már nincs meg, nem
hozták vissza kölcsönadás után. :-)