[Epitesz-barkacs] kontakthiba?

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Már. 17., Szo, 09:20:23 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> adott egy kb 700Wattos egyfázisú állandó segédkondenzátoros
> (azaz nem relés) vízszivattyú

Az már egész jó teljesítményű.

> a motorházon (a kondenzátoros részen) egy billenőkapcsoló is van
> (a motorházon egy fogantyú is van, "hordozható" jellege van)

Billenőkapcsoló? Nem úszó? A búvárszivattyúkat így vagy úgy, de
szintérzékelősre szokták csinálni. Tehát ha az asztalon, mielőtt
beüzemelnéd, begugod, mivel nincs vízben, el se fog indulni. Az
úszósokat úgy lehet elindítani, ha felemelem kézzel az úszókapcsolót.
Lehet, hogy ennél máshogy van megoldva.

A túlmelegedéstől nem biztos, hogy tartani kell. Egy ilyen ócsó cumót
vettem vagy 2 éve tartalékba, és szétkaptam, hogy közelebbről
megismerkedjek vele. Nagyon trükkösen meg van oldva, hogy a motorház
külsejét a burkolat alatt akkor is átjárja a víz, ha maga a szivattyú
már annyira kint van a vízből, hogy az ember azt hinné, már nem kaphat
hűtést. Tehát amíg van mit szívnia, addig a motor hűtést is kap. Az
úszókapcsoló kábelét meg olyan hosszúra vették, hogy bár állítható a
rögzítés helye, ezzel a vízszint hiszterézis, de olyan hosszúra nem
tudom venni, hogy a szivattyú levegőt szívjon.

Ezzel együtt el tudom képzelni, hogy hővédelem is van benne, és tényleg
nem tud elindulni, aztán lehülve újra próbálkozik, és elindul. Ha vízben
van, ne várj semmiféle búgást, nem jön a hangja fel.

700W az már van olyan teljesítmény, hogy még műszer nélkül is lehet
tudni, vesz-e fel áramot, vagy nem. Kihúzod a konnektorból, és
szikrázik, ha vesz fel áramot, főleg, ha le van fogva. De a villanyórán
is meg lehet figyelni, hogy bedugáskor meglódul-e. Műszeres méréshez
valamit szerelni-matatni kell, nem evidens a mérés - hacsaknem van egy
olyan PLUS-os fogyasztásmérőd, az áramot is, teljesítményt is mutat,
sőt, üzemidőt is. Tehát, ha van, bedugod ezen át, és felírod a start
időpontot, aztán x idő múlva megnézed, és meg fogja mutatni, mennyit
ment időben.

> égési nyomokat nem találok, a motorban amperszag nincs
> egy 12 méteres kútba 8 méter mélyre van leengedve,

Mi az emelőmagassága? Mondjuk itt 4 métert kell emelnie, az nem ügy
neki. Ja, tényleg, ekkor a szintérzékelő nem jöhet szóba, mint probléma.
:-)

Én amúgy nem engedném ilyen mélyre, hacsaknem az a cél, hogy kiszívja az
összes vizet. Az biztos, hogy tömítetten van a motor szerelve, de
gondoljunk csak bele. Ott van egy kis légtér ugye, aminek változik a
hőmérséklete. Van szimmering, és a légtér változó hőmérsékletéből és a
külső víznyomásból adódó erősen változó nyomással meg kell küzdenie. Hát
lehet, hogy ilyenre van csinálva, de nekem neccesnek tűnik, hogy ezt
tartósan bírja. Talán azok a soklépcsős, némelyik akár 80 centi hosszú
kifejezetten mélykúti, csőalakú búvárszivattyúk ilyenek, azokban talán
valami más trükköt is kiagyaltak, de ennek megfelelő az áruk is.

> milyen ötleteket tudtok adni a hibakereséshez?

Valami kádban, lavórban, ilyesmiben kéne próbálni úgy, hogy
visszavezeted a szivattyúzot vizet, hogy ne fogyjon ki. Itt látod is,
kapcsolgathatod is, hallhatod is.