[Epitesz-barkacs] tartály

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 17., Cs, 17:04:14 CEST

Halasz Ferenc wrote:

> a külseje (belseje?? mer ott a vákuum!) feketítve van. A hőcsöves-
> nél én kritikusnak tartom a belső _illeszkedést_ a hőcső
> "lemeznyúlványa" és a naptól melegített üvegcső közt. Itt én nagyobb
> hőlépcsőt sejtek. Ennél meg az üveg van csak a víz és a hőelnyelő

Neeem, ott nem az üveg lenne fekete, hanem a hőcső. Az üveg simán
átengedi a napfényt, sőt, bejön még egy belső légrétegből álló
szigetelés, ami ugyan jelentéktelen, de mégiscsak ott van.

A hőlépcső inkább a hőcső vége és a víz között lép fel, ha nem nagyon
nagy felületen érintkezik a vízzel. Bár ez nem lehet valami jelentős,
mert ha vízbe merítek egy kW nagyságrendű csőfűtőtestet (merülő
forralóhoz hasonlóan), akkor se nagyon lesz meleg a cső felülete,
tapogatható, nem éget, pedig itt elég mackós a felületi hőáramsűrűség.
Pl a kb 1m hosszú 8mm körüli átmérőjű cső felülete 250 cm2 körül van, és
lejön róla 3000W, azaz 12W/cm2 a felületi hőáramsűrűség. Egy üvegcső meg
100W körül lehet, és ha a vízbe érő része megvan mondjuk 3 centi
átmérőben 10 centi, az legyen kb 100 cm2, akkor 1W/cm2 körüli felületi
hőáramsűrűség adódik, ami elég kis hőfokesést csinál.

> Az "előremenekülést" folytatandó valószínűleg veszek még a domony-
> völgyi hőcsöves vákuumcsövekből is idővel.
> Be fogok számolni itt a barkács megoldásaimról és a tapasztalatokról.

Kíváncsian várjuk a különbségről szóló tapasztalatokat!