[Epitesz-barkacs] klíma kültéri elhelyezés

jhidvegi jhidvegi at freestart.hu
2007. Május. 18., P, 21:56:48 CEST

charles hoss wrote:

> nem , mert ujkora ota megy igy - jo sok eve - egy kb 1x1x1meteres
> kocka , egy oriasi ventillatorral az egyik oldalan . ha jol remlik
> negy vagy ot belterit szolgal ki .

Jaaa, akkor az egy tizenkW-os példány, nem ismerem az ilyet közelebbről.
Az mindenesetre így is meglep, hogy a kompresszora halkabb, mint a
ventillátora.

> erre gondoltam azzal a kiegeszitessel hogy nem vennem ki a normal
> hocserelojet , csak betennek ele egy pici kutviz - klimagaz
> hocserelot , ami megsporolna a ventillator uzemet .

Igen, így tök jó lehet. Jó lenne találni valami egyszerű, akár gáz
eleresztéssel-újratöltéssel megvalósuló hőcserélőt víz-klímagáz közé.
Persze lehet, hogy egyszerű a dolog, csőkígyó... de azért érdekelne,
hogy pl a bojlerekben használt, fűtésvíz-hmv hőcserélő kibírná-e a
gyűrődést. Esetleg kiegészítve a két lapjánál valami külső szorítással.
Kérdés, hogy a két külön tér között lehet-e akkora nyomáskülönbség, amit
a klíma képes csinálni. Van egy érzésem, hogy a sima csőkígyó lesz a
biztonságos.

A másik dolog, amin sokat agyaltam (csak úgy, pl félálomban), hogy ha
mondjuk fűtés üzemben a beltéritől elvonom a hőt egy ilyen hőcserélővel,
akkor mit szólna ehhez az elektronikája? Nem szállna-e ki hibával? Vagy
valamelyik hőérzékelőt kéne áthelyezni a vízben ázó csőkígyó elé?
(Amikor beleláttam, nem elemeztem ki, hogy hol milyen érzékelők vannak.
Ennek a kültérijében tutira nincs semmiféle hőérzékelő, aminek a jele
bejönne a beltériben lévő elektronikába.