[Epitesz-barkacs] fűtési energiaárak?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 2., Szo, 11:23:16 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nekem magáncélúként kell megoldanom az "energetikai túlélést",
> éjszakai áram nélkül, vezetékes gáz nélkül (persze nem siránkozásból
> mondom) és 1 db 25Amperes órával, és lebontottam a kéményeket

Akkor is, nem úgy kell szerintem gondolkodni pusztán, hogy egy kWh
mennyibe kerül, hanem hogy mennyit vagy kénytelen felhasználni. Pl
hőszigeteléssel akár meg is felezhető. És tovább csökkenthető nálad a
kútvízzel, aztán ott vannak a különféle napkollektoros lehetőségek.
Óriásit lehet spórolni a melegvíz felhasználása során a karos csapok
(klúdi és társai) használatával.

(Aztán persze az életnek egy halom más aspektusa is van, nem biztos, hogy
egy bizonyosnál nagyobb erőket kell fordítani az energiafelhasználás
minimalizálására.)