[Epitesz-barkacs] Klima elektronika

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 2., Szo, 22:51:42 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> leveleid alapján (úgy értelmeztem, hogy) csak fűtésre használod

Ezt az egyet jóideje nem használtam, mert eleresztette a gázt, aztán ebből
vettem ki a kondit egy másiknak a javításához, meg ez az, amelyik nagyon
zörög, tehát a burkolatával is kell valamit tennem. Aztán legutóbb
véletlen rosszul nyúltam bele, és a beltéri ventijének kitört 3 lapátkája
az egyik szegmensben (és nem az ujjamat vitte le, hála neki). Szóval most
már csak a torka véres. :-) Most a nyákot és az infrás egységet termeltem
ki belőle.

Viszont a nyár elején feltöltöttem gázzal, és megoldottam, hogy ne szökjön
el a ledobott zárókupakfedelek miatt többé. Csak azért bírtam ki könnyen a
telet nélküle, mert agyonhőszigeteltem a kérót. (Pince ez végülis.)

De az ötletet köszönöm, át fogom gondolni. Nem olyan ciki tényleg, ha
bárhogy forgatom a ventiket, és kellő időt hagyva akár folyamatos üzemben
(nem is szabályozva) kemény tél idején járatom a kompresszort, ameddig
csak kell.

Azért nem ilyen egyszerű - gondoltam bele újra. Hiszen le is kell tudni
olvasztani, az meg némi időprogrammal és egyébbel jár. Ha muszáj lenne,
valami relés vezérlést is tudnék neki csinálni. Vagy tranzisztorosat. :-)

De ha muszáj, vannak ismerőseim, akik tudnak programozni, hátha valamelyik
rávehető, ha megírom a teendőket hajszálpontosan. Nem fog működni a
távirányítója, meg nem fog tudni időzíteni, meg még sokmindent, de működni
működhet valóban.

Azért még ennek az elromlottnak kinéző nyáknak adok még egy esélyt. Az
eredeti helyén elég párás volt a levegő mindig, itt meg mindig száraz.
Mégegyszer megmostam, kifújtam sűrített levegővel, és félretettem, hadd
száradjon, gyógyuljon. :-) Valamikor berakom ebbe az állandóan anyagként
használt klímába, és meglátom, mit tud.

> azért gondolkodtam el, hogy mit csinálnék, ha az egy splitem
> elektronikája a tél kellős közepén behalna

Villámgyorsan megpróbálnád megjavíttatni, vagy azonnal vennél egy másikat.
Különben a villanyradiátorra rámegy a gatyád. De szerintem ez a fajta hiba
nem fordul elő, ha nem locsolod le mosószeres vízzel bekapcsolt állapotban
:-), ami meg előfordul (kondihiba, gáz elvesztés, valami mechanikai
probléma), azokat meg lehet könnyen oldani.