[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Aug. 8., P, 07:32:00 CEST

Ma reggelre már meg is érkezett, bár választ rá már tegnap is
láttam :-(

On 7 Aug 2008 at 17:02, jhidvegi wrote:
> Nna szültem egy ilyet. Asszem jó kicsire sikerült a rajz mérete.
> Aztán lehet finomítani.
Nekem kicsit bonyolultnak tűnik a kettős pufferelés, nem látom az
igazi értelmét.
Szerintem a második puffer helyett a hőcserélt szekunder kör
közvetlenül a fűtésre is dolgozhat. Ha kell a pufferkapacitás, az
első tartály térfogata növelhető.
Azért erősen elkezdenék számolni mielőtt belevágok. Ez a
rendszer, a fűtési hőigénytől és a pancsolási szokásoktól függően
elég nagy teljesítményt igényelhet. Ki lehet venni ennyit a
klímá(k)ból?
Végül is ez egy levegő/víz hőszivattyú. Azok 7 fokos külső
hőmérsékletnél sem szoktak lényegesen 3 fölötti COP-t produkálni.
Nem hiszem, hogy házi barkács megoldásokkal ez lényegesen
javítható lenne (talán még csak nem is reprodukálható).
Budapesten a fűtési időszak átlaghőmérséklete +1 fok. A beruházás
összegét is figyelembe véve, érdemes átgondolni az egész
gazdaságosságát.
Persze, ha itt csak egy gondolatkísérletről van szó, akkor nem
szólam :-)

üdv

szepygab