[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

szepygab at fw.hu szepygab at fw.hu
2008. Aug. 8., P, 08:26:39 CEST

On 8 Aug 2008 at 7:56, jhidvegi wrote:
>  Nálam meg ugyan van gáz elvileg, de a villany
> olcsóbban jön ki még nem valami fényes COP esetén is.
Persze nem a lakossági terifával számolva, ráadásul a cég
adózatlan eredménye rovására, vagyis "puha forintból". (Miért,
van kemény forint is? :-()

> A beruházás? Hát nem vagyok biztos benne, hogy egy zárt égéster~n kazán
> az ~N kéményével adott esetekben olcsóbb, mint a klímás játék, és a
> klímás megoldásnél a kéménysepr~Nk is békénhagyják az embert. Na meg ez
> h~nt is.
Azért annyira nem nagy mumus a kéményseprő. Egyszer kell a
tervezéskor/használatba vételkor lekűzdeni - ami részben a
tervező, részben a kivitelező feladata - utána azt az évi 3 eFt-
t, amit számláznak a semmiért, azt ki lehet bírni.

> Nálam már határozottan körvonalazódott, hogy bizony efféle f~ntést
> fogok csinálni, méghozzá padlóf~ntéssel.
Ha tanácsolhatom, kombináld a homlokzati felületeken falfűtéssel.
Lényegesen gyorsabb a szabályozhatósága, ami jól kompenzálja a
padlófűtés tehetetlenségét. A bútorzás meg általában nem a
homlokzati falak mentén történik.

> A használati melegvízre pedig egy másik, fordított módin töröm a
> fejem: alapvet~Nen napkollektoros vízmelegítés, de télen, amikor nincs
> talán elég delej a napfényb~Nl, akkor a f~ntésvízre támaszkodó
> h~Nszivattyú, tehát víz-víz h~Nszivattyú bejöhet. És persze amit lehet,
> éjszakai (helyesebben különmért) áramból, amit nem, hát azt meg az
> ipariból.
Én másképp gondolkodtam.
Megcsináltam akkora felületek becsövezését, hogy elég legyen
hűtésre is - ezzel radikálisan túlméretezve a fűtési üzemmódot,
aminek eredményeképp szerintem nem fog 30-35 foknál melegebb
előremenő vizet előállítani a kondenzációs kazán.
Pont a beruházáskor kevés az ember pénze, így a legolcsóbb
megoldás mégiscsak az volt, hogy felvittem a tetőtérbe a
gázcsövet, és 1,5 m szerelt füstgáz vezetékkel kidugtam a tetőn
át.
Ha lesz egy kis pénzem, megfúratok 1-2 talajszondának való lukat
a hegybe. Ezzel már hőszivattyú nélkül is megvan a nyári passzív
hűtésem lehetősége.
Ha újabb pénz áll a házhoz, rátehetek egy kis hőszivattyút,
amivel a fűtési idény jelentős részében már fűthetek is. A
gázkazán megmarad HMV előállításra - ott a nagyobb hőlépcső miatt
a legrosszabb a hőszivattyú hatásfoka - és "csúcserőműnek"

üdv

szepygab