[Epitesz-barkacs] puffertartályok közötti hőtranszfer?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 9., Szo, 11:58:06 CEST

szepygab at fw.hu wrote:

> Sosem értettem, hogy miért szerelnek vegyes rendszereket. Két
> hőfokú vízkör, megoldani a biztos szétválasztását. Több gépésze,

Nem biztos, hogy két hőfokú a vízkör, ezt csak én vetettem fel, mert
gondoltam, hogy ez járható út.

A radiátornak a padlófűtés mellett az lehet az értelme, hogy lesz egy jó
nagy plusz felület, amit akár ki is zárhat az automatika, ha már megvolt a
felfűtés. A felfűtés ideje alatt meg ez azonnal meleg (nem feltétlen
forró), míg a tonnás betonréteg (100m2-re számolva 6 centi tömör betonnal
egyenértékű padlónál ez több, mint 12 tonna, ha el nem számoltam) elvan
egy ideig, míg érezhetően felmelegszik.

De lehet más értelme is. Pl egy ismerősnél, ahol jó marha nagy ablakok
vannak, azok alatt vannak radiátorok. Tehát lehet, hogy csak az ablakokról
ledőlő hideg ellensúlyozására vannak ott a radiátorok. Padlófűtéssel nehéz
ellensúlyozni egy nagy ablakról lefolyó hideg levegő hatását. És valszleg
az alá helyezett falfűtéssel detto nem megy.

Tapasztalatom=0, szóval csak agyalás!