[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 1., H, 14:11:22 CET

Ma az időjárás lehetővé tette, hogy kitelepüljek a kültéri mellé, és
szétkapjam, mint floki a számára e célra rendszeresített lábtörlőt.

Klixon meg klinton meg klingon sehol egy szál se látható helyen, nyilván
benne van a kompresszorban. Viszont találtam 5 centis darabon szétégett
csatlakozást a kompresszornál. Annyira meg volt égve, hogy már kívülről is
látszott a szigetelésen, és még a kompresszor csatiburkolat leszedése
előtt a kezemben maradt.

Szóval saruzás, de előtte szkóppal mérés. Itt valamit nagyon elkúrtak már
a gyártáskor. A főtekercsre megy a kondi, a segédtekercsre meg a fázis.
Máris értem, miért 50 mikrós kondi volt benne, persze most nem raktam azt
vissza. Megpróbáltam fordítva, hátha mindegy neki a fordulatszám, de 2-3
köhintés, és megállt, itt bejött a klixon. 2 ilyen sikertelen indítás, és
letettem róla. Az eredeti módon bekötve viszont jól működött, szóval
megcsináltam rendesen. Most próbaüzem, és úgy tűnik, képes rendesen
indulni, nem úgy, mint régen.

Ki kellene találni, hogy mi legyen a végleges megoldás. Az tuti, hogy a
fázis a segédtekercsre megy, mert annak lényegesen kisebb az impedanciája,
jól látszik a szkóp component testerével. Tehát lehet, hogy meg kéne
emelni a feszkót, ha már a segédtekercs kapja, és ki kellene találni,
mekkora kondival mehetne akár az eredeti fázisról a főtekercs. A
fázis-szögeket kéne jól belőni. Na lesz min eltökölni. Vagy hagyom a
francba, visszarakom az eredeti kondit, végülis elment úgy vagy 3 évig
vagy még több, nemde? :-) Még meggondolom.

Szóval most megint minden klíma működik, így nagyobb nyugalommal állok a
tél elibe.