[Epitesz-barkacs] Jozsi kompresszora

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 2., K, 18:20:07 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.12.02. 13:27:59 +1h-kor írta:

> Igen, lehetne. Pl ha többféle terhelés is van, ezekkel meg lehetne
> csinálni előzetes mérésekkel, tökölésekkel, hogy ha P1 terhelés van a
> motoron, akkor C1 kondi van rajta összesen, ha P2, akkor meg C2 összesen.
> Persze ezeknél a klímáknál ennek sok értelme nincs, mert eléggé egyforma a
> terhelés (nem számottevő a változás). Amúgy meg, ha a max terehléshez van

ezt a méretezést nem ismerjük :-(  csak a "bemondásokra" támaszkodhatunk
állítólag papír szerint külső +7  belső +35 szaftra
vonatkozó mérés alapján tudnák az "A" vagy egyéb kategóriát kimondani,
de (szerintem) marketingokokból büntetlenül machinálhatnak mident

> méretezve, akkor kisebb terhelésnél max nem fog optimumon járni, nem lesz
> merőleges a két fesz meg áram, és a tekercsek terhelése se lesz egyforma.
> Lehet viszont, hogy ekkor nő meg a kondifesz, franc tudja, át kéne
> gondolni, illetve le kéne mérni.

az alábbi módon mért adatok elegek lennének-e a kompresszor elemzéséhez?

laikusként most van egy lágyvasas műszerem, egy feszültségmérő és pl. 3 kapcsolóval
pár perc matatással mérném a  1.) főtekercs árama 2.) segédtekercs árama
3.) segédtekercs feszültsége   4.)  kondi feszültsége  + tekercsek ohmos adatai
+ ezeket  a beltéri meleg szafthőmérséklet alapján

szerintem ezeknek olyan ábrát kellene adnia, mint az autónál a sebességfokozatoknál
(optimum 3/4-es fordulatnál, aztán csökkenés az üveghangnál), és ekkor az optimális
szaftnőmérséklet/nyomás/áramfelvétel optimuma biztos kiadódna