[Epitesz-barkacs] hálózati zavarok, szennyezés Re: eltűnnek a hagyományos izzólámpák

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 10., Sze, 21:11:35 CET

Moczik Gabor wrote:

> Ha megnézel egy profibb elektronikus előtétet, van benne egy párszáz

Érdemes ilyesmit venni?
Mi az ábra, ha 3 fénycsöves lámpatest van, és 3 fázisra van kötve?
Egyenként biztos villognak, de együtt nem lehetséges, hogy nagyjából
állandó fény lesz?

Épp ma szórakoztam megint olyasmivel, hogy lefotózzam a vadiújonnan
elkészült hidraulikus sínhajlító ketyerémet. Na de át kellett kapcsolni a
masinát manuális üzemmódba, és ezúttal 1/8 secre állítani, aztán blendét
választani hozzá. Ha auto üzemmódban van, marha bizonytalan lesz a kép
minősége, mert vagy fénymaxot vagy jó sötét pillanatot sikerül elcsípni,
de valszleg vacak lesz a kép. Vajon a 3f fénycsőnél ez hogy alakulna?

Látom a neten, hogy kb 3500 pénz egy ilyen. De meglepett, hogy ez a
teljesítménysor: 18, 36, 58 W. Szóval mi az ábra a 40W-os fénycsőnél? Vagy
36 vagy 58W-ot fog kapni? Persze lehet, hogy máshol mást találnék, csak
egy oldalt néztem meg.

Ez is biztos villog, de jó nagy frekivel. Vagy jószerivel folyamatosan ég?
Mert, ha pl sima egyenáramról megy, de egy inverter van a dc végén, akkor
alig van szünetidő, tehát négyszög a váltóáram, és nem színusz. Így akár
us nagyságrendűre is csökkenhet az áram szünetideje, ezalatt meg lehet,
hogy a fénypor világít egyszerűen utánvilágítással, tehát a fényáram
szinte állandó is lehet, nem?

> Egyébként, sokkal izgalmasabb téma a fénycsöves lámpatest.
> Iroda, ipari design van, olyan amit egy konyhába el tudok képzelni még
> csak-csak, de ami mondjuk illene egy nappaliba, hááát, elég gyér a
> kínálat...

Lehet, hogy itt jön be az a nekem nagyon tetsző építészeti megoldás, hogy
a plafon alatt nem sokkal egy díszes profil megy körbe, abban van a
világítás, és a plafon festéke meg olyan kell legyen, hogy minél több
fényt verjen vissza. Múltkor jártam egy boltban, és végignéztem, micsoda
választék van ezekből a kemény hungarocell profilokból szegőléctől kezdve
a jóég tudja, mimindenekig, de egész széles profilokig.

Szóval egy nappaliban ezt tudnám elképzelni általános fénynek, amúgy meg
helyi világítások híve volnék. Szerintem a plafon közepéről lelógó csillár
eléggé idejétmúlt meg zavaró is akár.

Ja, és egy ötlet hálószobába!! :-) Én megcsináltam anno, most már nincs:
ágy alatti világítás. Ez abból állt, hogy simán felszereltem az ágy alá
(nem ágyneműtartós ágy) egy lámpát úgy, hogy az ágyból könnyen
kapcsolható. Ezt felkapcsolva jól látszik a papucs, a padló, de senkinek
nem világít a szemébe ugye. Ott különösen hasznos, ahol nem egy ember van
egy hálószobában. Nem zavar senkit, aki alszik, ezzel szemben akár egy
plafonvilágítás, akár egy éjjeli lámpa felgyújtása elég zavaró tud lenni.