[Epitesz-barkacs] telepes fénycső

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 11., Cs, 19:02:25 CET

jhidvegi wrote:
> tudom, hogy a gyújtó csak gyújtáskor műxik :), de vajon a wolfram a
> végeken nem forró, amikor az üzemi áram folyik? Kell valami emittáló
> elektród is, nem? Az egy dolog, hogy a gáz felgerjedt állapotban van, és
> a rekombináció valszleg hosszabb idejű, mint az áram szünetideje, de az
> is lehet, hogy a forró elektródáknak van köze ahhoz, hogy nem kell
> újragyújtani.

Csak gyújtáskor izzik, mert akkor van zárt áramkörben. Begyújtott állapotban
nincs amitől áram folyna rajta, mármint az egy oldali wolfram két vége között...
Névleges teljesítményen felmelegszik annyira hogy eleget emittáljon, dimmelt
meghajtásnál szokás a fűtést meghajtani a végén, gondolom mert kevés a saját
hő, vagy nem jó ha magától éri el valahogy, vagy stabilabb a működés, utána
kéne olvasni...

> Sőt, aszondom, hogy ha tönkremegy a cső, ha dc-ről járatják, annak csak
> az lehet az oka, hogy marhára nem egyformán melegszik az anód és a
> katód. Az anód jóval forróbb, és valszleg nem bírná az üzemi áramot.

DC-vel tönkremegy, ha nem is percek alatt, de szerintem nem éri el az 50-100
üzemórát... A fénye se homogén, az egyik oldalon normál, majd a másik felé
haladva fokozatosan kezd hidegebb kékes lenni. Az egyik oldala megfeketedik.

Elektrolízis jellegő jelenség lejátszódik ionizált gázokban is?
Mert akkor lehet hogy emiatt megy tönkre, nem?

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))