[Epitesz-barkacs] telepes fénycső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 11., Cs, 21:08:32 CET

Moczik Gabor wrote:

> Csak gyújtáskor izzik, mert akkor van zárt áramkörben. Begyújtott
> állapotban nincs amitől áram folyna rajta, mármint az egy oldali

Na de izzani mástól is lehet, pl töltéshordozók becsapódásától! Még akkor
is, ha az áram jóval kisebb, mint amitől ohmosan tud izzani.

Nemtom, hogy lehetne ezt megfigyelni, talán egy kikapcs utáni állapotot
villámgyorsan regisztrálni. Szabad szemmel valszleg nem megy.

> annyira hogy eleget emittáljon, dimmelt meghajtásnál szokás a fűtést
> meghajtani a végén, gondolom mert kevés a saját hő,

Hát ez az! Ezzel mintegy igazoltad, hogy szükség van a meleg elektródokra.

> DC-vel tönkremegy, ha nem is percek alatt, de szerintem nem éri el az
> 50-100 üzemórát... A fénye se homogén, az egyik oldalon normál, majd
> a másik felé haladva fokozatosan kezd hidegebb kékes lenni. Az egyik
> oldala megfeketedik.

Ezt kipróbáltad, vagy csak a hibás dc működésűt figyelted meg? (Értem
ezalatt, hogy van, amikor a fénycső úgy megy tönkre, hogy csak az egyik
irányban vezet, eszerint villog, mint a fene. Legalábbis én már láttam
ilyet.)

> Elektrolízis jellegő jelenség lejátszódik ionizált gázokban is?
> Mert akkor lehet hogy emiatt megy tönkre, nem?

Szerintem nem. Vagy mire gondolsz? Hogy pl fém távozik áram hatására? És
ha váltóval van terhelve, akkor a távozás után rögtön visszarakódik?