[Epitesz-barkacs] Vállalkozósdi

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2008. Dec. 12., P, 08:28:19 CET

> Anelkul, hogy tovabb reszleteznenk, en
> nemigen hiszem, hogy rovid (1-2 honap)
> idotartamra erdemes lenne megszakitani ...

Kedves Józsi,

nagyon köszönöm, hogy megkérdezted a könyvelődet.

szóval engem mindig az zavar, hogy ha 3 hónapig nincs semmi
bevétel akkor is én keresek minimálbért, mert ennyit kell keresni és
bevallani, persze semmi pénz kereset nincs, mert nincs bevétel de papíron
milyen jól élek, viszont ha papíron van kereset akkor van munkavállalói
járulék tb, nyugdíj, és most fejből már nem tudom, még a mi a fene de kb.
6-8
féle marhaság amit fizetni kell.

szóval én nekem abból lett elegem, hogyha éhen halsz mert nincs semmi munkád
akkor is az állam az jól jár...

miért nincsen az, ha nincs bevétel akkor nincs miből fizetni és ilyenkor nem
kell fizetni... szóval én ettől kaptam fényt.

és nem az adó fizetés alóli kubújás izgat, mert ha van miből akkor fizetnék,
de ha nincs akkor miért kell az emberről lehúzni még a bőrét is ? (nem várok
rá választ)

aki meg arra büszke, hogy milyen jól eltartja az állami pazarlást vagy a bkv
vezér autó bérletét, stb... hát örülök neki, hogy ez neki tetszik és
megnyugtatja, én ettől függetlenül 15 éve nem veszek jegyet/bérletet, én meg
arra vagyok büszke, hogy az Aba Botond kb. 150 milliós prémiumához és a
következo bkv vezér már nem emléxem mekkora prémiumához ÉN nem járultam
hozzá.

ezért és az elműlt idők tapasztalata alapján megrögzött minden fillért az
államtól megspóroló lettem.

tehát ha 1 ft-al jobban járok úgy, hogy megnyitok egy vállalkozást majd
bezárom másnap akkor erősen fontolóra veszem a dolgot.

A könyvelőd azt írja, hogy 4350 ft így is fizetni kell.

.... kellene ha akar az ember orvosi ellátást, de hangsúlyozom az eddigi
idők tapasztalata alapján inkább nem csinálok semmit, és így ezt jelenleg
méltányosságból az állammal fizettetem ki... és még sok mást is, addig amíg
nem térül vissza az a sok pénz amit akkor húzott le rólam amikor bt-s
bulival próbáltam tisztességesen megélni és a végén jól ráfizettem kb, 300e
ft-al.

persze amikor jöttek azok a törvények, hogy dupla tb, na akkor telt be a
pohár és ott lett vége a bt-s bulinak.

szóval a probléma mélyen az alapoknál gyökerezik s ezektől jutottam arra a
gondolkodás módra ahol vagyok. itten most aztán még jobban bele keverhetném
a politikát, meg a milliós állami fizetéseket, a bkv-t, a teljesen pazarló
állami kiadásokat és az értelmetlen metró építést, a 200 m távolságra lévő
metró megállókat, a kb 1.5-er drágább autópályát, stb.. de ebbe inkább ne
menjünk bele, mert nem politikai vitát akarok itt nyitni (de ha valaki
politizálni akar akkor néhány üveg üdítő mellett szívesen :))))

visszatérve szóval ha van egy munkám és kiadok egy számlát majd lehet, hogy
3-4 hónapig semmi nincs akkor ezért minek tartsak fenn bármilyen gazdasági
szervezetet ?
az állam sem fizet nekem adót amikor éppen nincs bevételem, hogy átvészeljem
azt az időszakot.

megkerestem egy könyvelőt aki az alábbi válaszolta:
Javaslom, hogy erre az egyszeri ügyletre ne alapítson vállalkozást, nem
ez a megfelelő forma. Szerintem egy megbízásos szerződést kössenek a
megbízóval, lehetősége van költségelszámolásra is, és csak a "nyereség"
után adózik.

még jobban utána járok ennek a dolognak, mert amúgy is a szerzodés volt a
tervem, de soknak számla mániája van és ezért egy 2-300e ft-os bulit
kihagyni vétek, ilyekor jöhet az ev. megnyit, számla kiad, ev. bezár.

én szívesen vállalkoznék hosszú távon is, ha 5000 ft-ból megúsznám havonta
ha nincs bevétel, de a jelenlegi pénzlehúzásos buliban már nem vagyok
hajlandó részt venni.

>Zsoltnak nem mondanék pro-kontra érveket, gondolom fiatal,
mi számít fiatalnak ? így 40-en már túlon túl sokat láttam a világból.

aki a fentiek alapján furcsa dilis embernek tart, tegye, bár néhány
elkapkodott mondat alapján valakit megítélni az előzmények teljes ismerete
nélkül szerintem nem lehet, max téves következtetéseket levonni.

az alábbi egy újságban jelent meg és kb. 99%-ban egyet értek vele:
http://www.helyitema.hu/Tenyek/Egeszsegvedo-faktor-az-adoelkerules.html

zsolt