[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 14., V, 21:42:13 CET

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2008.12.14. 21:02:41 +1h-kor írta:

> Én első körben valamilyen állandó mágneses vagy gerjeszthető motorból
> indulnék ki, bár aszinkron motort is lehet hatékonyan fékezni mondjuk
> egyenárammal, de se visszatáplálni nem fog, se nyomatékot meghatározni az
> áramból nem triviális.

12V-os személyautó generátor (szerintem) megfelel

egyszer egy ilyen generátort egy 120W-os mosógépmotorral pörgettem
felgerjesztettem  egy 4,5Voltos laposelemmel :-) onnan már 12V-ra
már öngerjesztéssel "felmászott"

a generátor terhelésével 40W-os reflektorégőkkel  (moszkvics idejében)
meg 21Wattosokkal lépésről növekvően terheltem,

a meghajtó mosógépmotor "érezte" a generátor terhelésváltozását
--------
szóval szerintem eléggé jól be lehetne határolni a "kondigép terhelését"

tehát egy 20 collos v. 26 collos hátsó kerék gumikülső helyére egy
megfelelő gumiszíjjal tekerni a generátort