[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 12:27:06 CET

Acs Gabor wrote:
> [...]

Hát lehet, hogy ezek szerint az a plusz 40-50 W ilyen sokat jelent. Nem
gondoltam volna. A súlyleadás az vízvesztés lehet, de meglep, hogy ekkora.
Én 140W-nál nem tudok jelentős súlyvesztésről beszámolni, pedig olyan
mérlegem van, ami ki tudja mutatni, hogy a kezemben van a 20 dekás
zseblámpa vagy nincs.

Nos, a gyaloglógépet (futópad) lehet általában lejtősre állítani. Az
útmérőjük is elég korrekt, mert úgy szokott működni, hogy van valami
mágnesesen érzékelhető akármi vmelyik keréken, aminek az érzékelő előtti
elhaladását az elektronika számolja.

Az enyémen be tudok állítani némi furmánnyal akár 20%-os emelkedőt is. Na
az már húzós. Szerintem neked a 10%-oson a lassúfutás tartósan menne.
Meglep majd, ha kiszámolod, hogy ez mekkora lób... teljesítmény!

Mondjuk 90 kiló vagy (csak mondtam egy számot), és tudsz 8km/h-val kocogni
ezen az emelkedőn. Amit a gép mutat, teljesítményt, az bizosan hülyeség.
Viszont ez így 0,22m/s emelkedés * 900N = 200W.

Kicsit lehet, hogy könnyebb gyorsan gyalogolni, viszont meredekebbre
állítani. A futás szerintem eleve nem valami gazdaságos az ember
szervezetének. Bár ez alkati kérdés is. Én beledöglök a leglassúbb futásba
is, akár vizszintesen is. (Ez akkor is így volt, amikor fiatal voltam.)
Más meg órákig is tud futni. Gyalogolni viszont akármeddig tudtam
korábban, persze nem próbáltam mondjuk 50km-t sosem.