[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 13:36:14 CET

Acs Gabor wrote:
> [...]

Létezik hát, sőt, ha az adatok jók, akkor ezek a száraz tények.
Az nem számít annyit szerintem, hogy mennyi izomból adod le, összességében
az izmokból hamar kifogy a cukor, utána a máj beleadja a raktáraiból, ami
kell, és ha az is kifogy, akkor jön a nehezebb szakasz, a zsírbontás.
Nagyon rövid igénybevételnél elég az, ami az izomban van, ekkor számít
csak, hogy ez most mekkora izomtömeg. Pl ha gumikarikát kell egykézben
összenyomkodni 1kW-tal, az nem biztos, hogy menne. :-)

Persze, hogy lehetne, de lehetne úgy is, hogy egy csigán felhúzol
komolyabb tömeget. Mert, hogy a saját tömegedet, ha gyalog mész fel, nem
fogod leengedni, ezért ez a módi nem olyan gazdaságos, viszont annál
gizdaságosabb. :-)

Ennek az egész témának, hogy izomból áramot termelni elraktározás céljára,
szerintem elsősorban sportbeli jelentősége van, de nagyon egészséges
iránynak vélem. A megtakarítás nem számottevő, viszont, ha van valami
eszköz, ami az ilyen forrásból származó energia eltárolására és
felhasználására van kiagyalva, ad egy plusz biztonságérzetet is, hogy
áramszünet esetén tényleg megy a cirkó, lehet látni, otthon, uram bocsá,
kisebb adag kajákat meg lehet melegíteni...

Szerintem ez egy jó téma.

Én azon töröm a fejem, hogy a kötélremászó izmokat kéne fejleszteni. A
szerkezet, amit erre gondolatban már kialakítottam: két biciklikerék
(valami kisebbek), egyik a plafonhoz, másik a padlóhoz rögzítve, köztük
egy végtelenített kötél megfelelő fogással (utánanéztem, van, ahol meg
tudják csinálni), és vagy egy mechanikus fék, vagy egy generátor
változtatható terheléssel.

A cél az lenne, hogy a végén a lábamat is be kelljen akasztani... :-)

A kötél, amit húzni kéne, kissé ferdén állna, nem függőlegesen. Szerintem
egész jó sporteszköz lenne. Aki hegymászó abmíciókkal is rendelkezik, az
kiegészítheti láb oldali valamivel, tehát egy kötéllétraszerű bármi együtt
halad odébb a láb részére, vagy valami más felület, és kötélen függőleges
falon való felmászást lehetne immitálni. Akár több km-t is lehetne így
felmászni egyhelyben veszély nélkül. De nem vetném meg azt sem, hogy ha
valaki a saját súlyát elbírva függeszkedve felmenne virtuálisan akár
40-50m-t is. Ha meg lábbeakasztással tovább növeli a terhet, az még
tiszteletreméltóbb lenne.

(Régen, amikor kőműveseknél dolgozgattam nyaranta, rengeteg betont húztan
fel csigán. Néha tömör alu pvc vezeték volt a kötél, mert a rohadékok nem
akartak igazi kötélre költeni. 4-edik emelet egész nap, megemlegetem azóta
is. És ott volt a motoros csörlő, beüzemeltem, amikor nem volt ott a
főnök, tök jól ment. Aztán megjött a főnök, lebasztak rohadtul, és ment
tovább az aludróton a huzigálás. De a végén már félig se volt a vödör
betonnal! Pejparipa pimpili a popójukba!