[Epitesz-barkacs] Lemezhajlitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 12:50:03 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Bele kell folynia az olajnak? Nem eleg az edeny oldalat huteni?

Elég lenne, de kiszámoltam, ha vaslemezből vannak 80mm széles
lemezcsíkokból bordák pl rá keményforrasztva, akkor nagyon nagy a
hőfokesés a lemezeken. Ha rézlemezből van, az még mindig forrasztható,
akkor sokkal jobb, de iszonyú drága. Alut meg csak tényleg mechanikusan
lehet odavarázsolni. Az oldallemezbe nem lehet hornyokat marni, mert max
másfeles lemezről van szó. A ragasztás rettentő bizonytalan egy korrozív
helyen. Ha leszakad az egész, cseszhetem, és biztosan tovább dolgoznak
vele, és tönkremegy a masina.

Egy német cég csinál olyan egyenirányítókat, amiken körbe ilyen lemezekből
hajlított akármi van, amibe bele tud áramolni az olaj. Szóval meg lehet
csinálni, csak vajon hogy? Ők persze jóval nagyobb, akár 10-15 centire
kiálló hullámokat használnak, viszont a köztük lévő hely megvan akár 4-5
centi is. Nekem jobb lenne az alacsonyabb hullám és kisebb térköz.