[Epitesz-barkacs] Lemezhajlitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 17:32:17 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Siman megcsinalhatod, hogy beallitott ertek ala hulve
> visszakapcsol.

Azért azt érzed, hogy nem így rendelik a gépet! Van áramkorlát meg
feszkorlát, azokon belül nem állhat meg.

> Ajjaj!
> Erzesem szerint az nem fog menni termeszetes konvekcioval.

Dehogynem! Eddig is ment, csak nem ezzel az egyszerű megoldással, hanem
radiátorral. A szivattyú ahhoz kell, hogy az elég nagy áramlási
ellenállással rendelkező radiátorba belekényszerítsem az olajat. Ha a
masina kisebb teljesítményű, ezért elég az edényfelület, akkor minden
rendben. A meleg felületekről szépen lejön 10W/m2K, ezzel én teljesen
elégedett vagyok, erre lehet számítani.

> Utcai trafokon latni olyat, hogy legalabb colos csoveket
> hajlitanak ij alakura es azokat hegesztik az edenyre

Ez nem a legjobb módi, nem ad elég nagy felületet. Régi megoldás. Nagyobb
trafókon már nem is elég, ott radiátorokat használnak, még nagyobbakon meg
forszírozott léghűtésű radiátorok vannak. Na persze ezek már alállomási
100MVA nagyságrendű dögök.

> Ha ekkora hutofelulet igenyed van, nem gond az, hogy jut el a ho
> a felvezetoktol az edeny falaig?

Nem. Az olajnak marha nagy a hőtágulása és melegen elég híg. Néha szinte
olyan, mint a víz. Szóval szépen lejön a hő a melegedő alkatrészekről, és
eljut az edény faláig. A keringetőszivattyú nem csinál nagy olajáramot,
ami miatt a melegedő alkatrész körül jön létre számottevő áramlás.
Cirkulációs szivattyút szoktam használni.