[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2008. Dec. 27., Szo, 17:11:28 CET

On 27 Dec 2008 at 15:14, jhidvegi wrote:
> Na most, ha van a szoba levegője, ami mondjuk 50% páratartalmú
> szobahőmérsékleten, vajon az ytong és a hungarocell határfelületi
> hőmérsékletén mekkora % lenne? Ha alatta van a 100-nak, akkor jó. Ha
> felette, akkor baj van, mert folyamatosan fog kicsapódni a nedvesség. Pl
> ha a felragasztott hungarocell csak 3-5 centi lenne, borítékolnám
> számolások nélkül is a jelenséget. 12 centinél valszleg nem áll fenn, csak
> kíváncsi vagyok, hogy tényleg így van-e. Ezért csak kérdezni akartam,
> rávenni semmire az égvilágon.
Erre írtam, hogy ez egy hosszú időn át állandósult állaptora
igaz. A gyakorlatban egy napon belül is leszenek száradó és
párásodó időszakok. Ingadozik a belső páratartalom a
tevékenységtől, személyek számától, a szellőztetéstől függően.
Egy diszperziós festékkel lefestett falon eleve fékezetten hatol
be a pára és ugyanígy is jön ki. Nyilván nem véltelen, hogy a
páratechnikai méretezést a teljes fűtési időszak átlagára végzik.

> De ha problémát okoz a téma  felvetése, el is dugultam.
Ne hülyéskedj Józsi :-)

üdv

szepygab