[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 29., H, 08:52:28 CET

Szervusz HJózsi!

Ma reggel: 16,5 fok 60 rel%

> Hát bizony a kő (gondolom mészkő) rendesen be tudja venni a vizet. A tégla

Mésszel cementált homokkő. Szerintem nem tud annyit bevenni, mint az
égetett tégla, ezt ázott tégla és homokkő darabok alapján szerzett
tapasztalatból mondom.

> Ezt nem feltétlenül úgy kell elképzelni, hogy csak onnan jön, ahol nedves
> tapinthatóan, hanem onnan is, amiben a páratartalom elég nagy, de nincs
> sehol kifejezetten nedvesség.
>
> Ha van kedved kísérletezni, úgy lehet kipróbálni, hogy valami lapos

Lehet... nincs (-: föl kéne szedni a padlót. Mondjuk a jeges kísérlet
átlagos helyiségben is rendes párásodást okoz, lásd sörözőben a
gyöngyöző korsókat.

> filózok egy ilyen alkotásán, de még nincs konkrét, egyszerű ötletem. Elsőre
> csőkötegben és egy nagyobb átmérőjű csőben gondolkodom, meg pc
> ventillátorban vagy egy számmal nagyobb hasonlóban. De ki kell még találni,

Ilyen pangó vizes hideg dolgokat nem akarok. Ez az egyik ellenérvem a
légkondival szemben is.

> nincs. Ha majd hőszigetelsz kívülről, tudom, hogy nem hungarocellel, de a
> ház körül a talajba befelé mégis azzal kéne. Az vizet is ki tud zárni,
> mármint csapadékvizet. És egyúttal a ház alatti talajt hőtechnikailag

Persze, az kell (zártcellás). Én is erre számítok, jobban tartja majd
a hőt, ami mondjuk téli párnapos magára hagyáskor érezhető.

> egyáltalán, vagy csak mert nem természetes anyag, mindegy, milyen, el van
> vetve? Nem bent kéne feltenni, hanem kint!

Valószínűleg föl kell rakni... mondjuk azt nehéz megcsinálni, hogy
biztosan ne menjen alá meg mögé víz (kint, csapadék). Akkor nem bent,
hanem kint rohasztja a fát.

Tényleg, ha már hőszigetelés: a vízaknába betettem 7 cm hungarocelt
átlapolva. Kissé ferdén van, a falon nincs, a teteje 40-50 cm mélyen
lehet a talajszint alatt. Azért van "teteje" meg azért ferde, mert itt
egy nyomáskapcsoló ágaskodik a betonfalhoz közel, az tartja föl.
Sajnos erre csak most gondoltam, annó tervezéskor nem. Szerinted
rendes télen veszélyes lehet ez (áramlás ugye nincs benne) fagy
szempontjából?

szia: Balázs