[Epitesz-barkacs] Homennyiseg meres

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 30., K, 03:23:04 CET

jhidvegi wrote:
> [...]
> arányos jelet adna szerintem. Itt ugye az a lényeg, hogy az egész
> mérőhelyről elvezetett két drót egymás mellett haladva, a készülékbe
> kötve a kötési ponton  biztosan azonos hőfokú legyen, meg azonos anyagú.
> Sőt, azt bátorkodok állítani, hogy ez egy könnyebb mérési feladat, mint
> abszolút hőfokot mérni, mert ott kell valami definiált hidegpont, ide
> meg nem kell. Semmi nem számít az égvilágon, csak az, hogy a két
> mérőpont, ahol jó hőcsatolásban ott van a két hőelem, egyformák
> legyenek, tehát ha ugyanolyan hőfokú a két pont, ne adjon termofeszt.

Hmm, most hogy mondod...
1db termoelem önmagában, illetve annak egyik szála nem jó?
Az egyik fémrúd (vas) egyik vége az egyik cső, másik vége a másik csőre
lenne kötve (persze nem galvanikusan), a rúd két vége között keletkezik a
feszültség.

Mondjuk ilyen mikrovoltokat felerősíteni, 20-30 centire a 7kW-nyi
fázishasítással vezérelt fűtés mellett... Hát az analóg része az jó kis meló
lesz.

> netán nem elég lineáris a dolog - valami görbe van illesztve a pontokra,
> hogy mégse töréses legyen, hanem szép folyamatos. Neked ez nem lehet
> probléma.

Jahh, a szoftveres probléma nem lesz probléma. Remélem. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))